Webit Digital Summit Bulgaria 2013

КАК ПРОТЕЧЕ WEBIT DIGITAL SUMMIT BULGARIA 2013 И КАКВО ВИДЯ MARKETING ACADEMY CLUB ТАМ, ПРОЧЕТЕТЕ ТУК!

Webit Digital Summit Bulgaria 2013На 24 и 25 април в град София, хотел Рейнбоу Плаза, се състоя шестият под ред Webit Digital Summit Bulgaria. Събитието откри  неговият организатор – Пламен Русев. Той започна с разсъждения по въпроса – Какво ще се случи след 10 години? Aкцентира върху важността на развитието на културата, пространството, бизнеса и комуникацията. Според него локализацията ще става все по-важна за бизнеса. Докато за човека „няма значение къде се намираш, а какво знаеш и какво можеш“.

Първият лектор на Webit Digital Summit 2013 беше Томас Джинилд, който сподели своите виждания и опит относно ефективното таргетиране във финансовия сектор. Той подчерта няколко пъти колко важно е да познаваш своите потребители. Колкото по-добре познаваш аудиторията си, токова по-подготвен си. Непрестанно трябва да правиш анализ на таргета, към който се целиш, защото поведението на потребителите се отразява върху пазара, кампаниите и другите потребители.

След Томас на сцената излезе Огнян Димитров – мениджър партньорски взаимоотношения на Мобилтел ЕАД. Той ни разказа за нова безконтактна разплащателна услуга – NFC. Услугата служи за предаване на информация между два мобилни телефона сигурно и бързо. Чрез нея ще можете да заплащате билета си в градския транспорт, да сключвате сделки и дори да подписвате договори. Към момента NFC се предлага само за служителите на 5 компании.

Екатерина Кирилова и Юлиян Блахов представиха олнайн приложението „Моят виртуален финансов съветник“. То може да те съветва какъв заем ще е най-подходящ според това, за какво ти трябва. Приложението също може да ти помогне как да разпределиш доходите от ежедневието си.

Последва панел на тема „Финанси, застраховане и банки – дигитален маркетинг, мобилни решения и успешни практики от България и света“. 69% от потребителите сравняват цените в Интернет преди да закупят дадена застраховка. Доста от тях започват сключване на сделката, но в крайна сметка се отказват. Ето защо от изключително значение е мнението на потребителя за услугата и какво го е накарало да се откаже – така наречения Response. Друг проблем на финансовия пазар е как да накараш потребителя да се почувства важен, при положение че онлайн услугите са еднакви за всички потребители. В дискусията обсъдиха и въпроса какво ще се случи с финансовия пазар след 5 години. Очаква се, благодарение на събираната информация за потребителите да се достигне до такова знание, че една услуга да бъде предлагана точно преди момента на възникване на нуждата.

След кратка кафе пауза на сцената се качи Лазар Малаков. Той подчерта колко са важни числата в бизнеса и как трябва да бъдат измервани те. Ключов момент е не само изготвянето на един отчет, а проверката му и извличането на правилния извод. Това най-лесно се постига чрез контролни групи. Така може да видите реалната ефективност на една кампания.

Павел Пенчев от Еконт Експрес ООД посочи данни и сечения за динамиката на Интернет продажбите в България на база пазарните позиции на Еконт Експрес в сектора. Той посочи, че средната стойност на наложения платеж от онлайн покупки е 70 лв., като наложеният платеж намалява за сметка на онлайн плащанията. Повече от 50% от българите не желаят да получат доставката си до дома, а предпочитат да я вземат сами от офиса на фирмата. Желанието да прегледат покупката преди да я заплатят в последните години също се е увеличило.

Жанет Баирева сподели 10 урока за изграждане на успешен онлайн бизнес:

  1. Силата на локализацията
  2. Мобилната среда диктува нови правила
  3. In God we trust, all others must bring data
  4. Дизайнът е като удобна обувка, която бизнесът носи
  5. SEO и SEM са надценени – Фокусът върху машините отдалечава от хората
  6. Social proof marketing
  7. Монетизация – потребителят поръчва музиката
  8. Малко по-добре – винаги трябва да се стремим да сме по-добри от конкуренцията
  9. Иновация в познатото
  10. Най-силната мотивация за успех е значимата цел

Изключително ефектни бяха презентациите на  маркетинг мениджъра на BMW Bulgaria – Даниела Димитрова и бранд и онлайн маркетинг мениджъра на Toyota Balkans Ltd. – Александър Григоров. Даниела Димитрова ни запозна с това как автомобила може да се превърне в едно социално устройство, в което да търсиш Интернет новини, да контактуваш с приятели, да си в непрестанна връзка със света. Александър Григоров говори за това, че 94% от хората търсят онлайн преди да закупят офлайн. Затова силата на блоговете и социалните медии е изключително важна. Той предложи Facebook като канал за клиентски съпорт.

С изключително много видео примери беше подплатена дискусията, водена от Ани Великанова – мениджър продажби онлайн реклама от Btv Media Group.  В дискусията засегнаха моментите колко важно е да се експериментира и тества дадена реклама, но най-важното е да се забрави за личното его. През 2016 г. 55% от Интернет трафикът ще бъде видео.

Първият ден завърши с Webit Awords. Ето и наградените проекти:

  • Категория „Бързооборотни стоки“ – Наградата бе отредена на фен страницата на ДЗП, създадена от ilyan.com за Danone Bulgaria;
  • Категория „Потребителски стоки и услуги“ – Първото място е за приложението NIVEA Xmas Calendar, създадено от MMC Agentur Austria/Design.bg/ APRA Digital за Beiersdorf;
  • Категория „Най-добро ползване на социални медии“ – Победител стана кампанията „Освободи Интернет“, създадена от Публисис МАРК Груп – DigiTribe;
  • Категория „Най-добро ползване на уеб“ – Спечели услугата Generali Customer online service, създадена от Design.bg за Generali Insurance AD;
  • Категория „Най-добър вирусен маркетинг“ – За победител бе избрана кампанията „Спечели екскурзия“ на SANI KONS Partnership TN за бранда „Зайо Байо“;
  • Категория „Най-добро ползване на мобайл“ – Първото място е за проекта Sofia Live;Категория „Най-добро технологично решение“ – Най-доброто технологично решение е намерено в Prodavalnik.com на Allegro Group Bulgaria;
  • Категория „Лични финанси“ – Наградата грабна кампанията „Истински герои“, създадена от ABC Design & Communication / The Smarts за Уникредит Булбанк.

Вторият ден бе посветен на бизнес развитието и предприемачеството. В панел дискусия се обсъди важността на комуникациите и телекома. Телекомуникациите дават независимост на медиите и свобода на словото. Един от проблемите в България обаче е липсата на използване на телекомуникациите за образование. Съветите, които дадоха дискутиращите на предприемачите, бяха:

  • Да предложат съдържание по умен начин за използване
  • Да работят с хора, които ги допълват
  • Да влагат качество на съдържанието, тъй като конкурентите са много повече от преди
  • Да не се страхуват от експерименти и да мечтаят

Дарин Маджаров представи проекта ucha.se като успя да разведри цялата публика на събитието.

След него на сцената се качи Атанас Райков от Vivacom. Той представи начина на работа и функциите на Viva Apps, като отбеляза, че от 2009 година до днес делът на смарт телефони у нас се е увеличил с 360%. Viva Apps ще работи с in app billing – цената на приложението, което искате да закупите, ще се плаща при заплащане на месечната сметка. Това означава, че вече няма да се налага да имате регистрирана карта за да притежавате дадено приложение или пък да си губите времето в изпращане на SMS съобщения.

Малко преди обяд на сцената на Webit Digital Summit се говори за електронната търговия. Лекторите посъветваха да се започне от нещо малко с ясна насока за бъдещото развитие, като управлението на риска трябва да е важен фокус.

През втората част от деня се обсъдиха теми, като начини за финансиране на проекти или бизнес, лидерството и успехите. Алкесандър Найденов обясни как голяма група от хора с малки, но значими дела, може да постигне голям успех. Теофил Шиков, президент на AIESEC България, сподели колко важно в всеки човек да изгради екосистема и подчерта важността от екосистемите в обществото.

За финал Пламен Русев, Елена Маринова, Васил Терзиев, Ивайло Христов и Деси Бошнакова ни поговориха за успеха. Те дадоха следното определение: Успехът е да се чувстваш добре, да оптимизираш щастието. Доста често провалът се дължи на нежелание в работата. Затова трябва да следваш това, което те влече, а не да работиш заради заплатата, трябва да следваш предизвикателството и развитието. Лекторите коментираха колко са  важни неуспехите, но ако са умерени. Един или два неуспеха могат да ти дадат уроци за цял живот. В последните си думи за събитието лекторите споделиха следните съвети:

  • човек трябва да се опитва да променя правилата
  • колко носите на товар определя крайният резултат
  • малки успехи – малки проблеми, големи успехи – големи проблеми
  • ако се усмихвате на света и той ще ви се усмихне

Накрая Пламен Русев завърши с една мисъл: „Ако знаете колко са мощни мислите, няма да мислите лоши неща!“.

 

1 коментар за публикацията

Webit Digital Summit Bulgaria 2013

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>