Впечатления от IAB Forum 2012

За жалост, ние от Mаrketing Academy Club не можахме да посетим Форума на дигиталната индустрия, който се проведе на 14.03.2012г. в София. За сметка на това, сега ще ви представим един човек, който ще разкаже своите впечатления директно от „кухнята“ на събитието. Боряна Петкова е дистанционен студент в магистърската програма „Маркетингови комуникации“ в Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов, като успешно съчетава обучението си с работата в уеб агенция ABC Design & Communication.

Боряна Петкова

Този форум се организира за втори път след успешното представяне на тенденциите в Интернет пространството миналата година.

Първото нещо, което прави впечатление на подобни форуми, е организацията. Посетителите винаги трябва да са обгрижвани и удостоени с необходимото внимание, а вчера се случи точно това. Всеки от нас – присъстващите, имаше възможност да задава своите въпроси по време на презентациите. Освен директно зaдаваните въпроси, много такива бяха споделени и в социалната мрежа Twitter. Жюстин Томс, която беше модератор на събитието, не пропусна да зададе най-интересните и интригуващи въпроси, а ние да проследим и отговорите, които специалистите споделиха.

И за да не се улисвам в излишни подробности, нека ви разкажа акцентите, които ми направиха впечатление:

  • Мобилният оператор се превръща в основен маркетингов канал. Това сподели Петър Делчев, част от екипа на М-Тел. От него научихме какво е и не е мобилният маркетинг, а именно: целенасочен, поощряващ, диалогичен и ненатрапчив. Представителят на мобилния оператор ни показа чрез направените изследвания до какви процентни отношения стига мобилният трафик през най-използваните мобилни устройства – смартфоните.
  • 82 % от дигиталните бюджети се инвестират в дисплей реклама. С най-голям процент присъствие са стандартните банери (300×250) – 59 %, след тях са wallpaper банерите, следвани от reach media (peel banners), megaboards, floating & expandable banners и с най-малък процент са видео форматите.
  • СТR – вече не обикновен, той е нов, защото представя емоцията, ангажираността на потрибителя към кампанията на рекламодателя.
  • Независимо дали сме потребители или рекламодатели – новите формати се ценят и трябва да се инвестира в тях. Тук може да видите и представения вчера нов формат, който не само грабва вниманието, но и представя марката/продукта по един интересен и различен начин. 
  • Google wallet – ако все още не го познавате, направете го. Животът ви може да стане още по-лесен и интересен.
  • Колко внимание се обръща на криейтивите? “Независимо колко импресии закупим, ако криейтивът не е директен и качествен, то какво се опитваме да постигнем?”

И ще завърша с един цитат, който вчера ми направи особено голямо впечатление: “Кое е първото нещо, което докосвате сутрин? Себе си, човека до вас или телефона си?” Мисля, че всеки може да си даде сметка за света, в който живеем, като си отговори на този въпрос.

 

2 за публикацията

Впечатления от IAB Forum 2012

Сигурен съм, че е било страхотно! Жалко само, че не успяхме да посетим това интересно събитие!

Десислава Кънчева

Десислава Кънчева

Още веднъж искам да благодаря на Боби, която отдели от времето си, за да сподели с нас впечатленията си и основните акценти от форума! Тя е един чудесен пример за успешна реализация.