Включи и дясното полукълбо

Зациклили сте? Продуктът ви се реализира добре на пазара,  но искате нещо повече? Мислите, връщате се назад, всичко е направено както трябва, но явно не е достатъчно. Как бихте променили нещата, ако изцяло и само разчитате на знанията си? Никак.  Затова е време да включите и малко иновативно мислене.

Точно за него е отговорно дясното полукълбо на мозъка. Докато лявото винаги ни напомня теоретично как е правилно, какво трябва да се направи, дясното решава проблeма на база на предоставената му информация, но по един по-нестандартен, по-вълнуващ начин, отварящ нови хоризонти пред нас.

Случвало ли ви се е да размишлявате и изведнъж в съзнанието ви да изникне една идея, която ви се струва толкова налудничава, че си казвате – „Няма начин“, и веднага я отхвърляте? Стоп! Ами ако въпреки всичко тя, освен че е реализуема, се окаже и ключът към разковничето?! Въпросът е само да ѝ дадете шанс. Развийте хипотетично бъдещето на идеята и едва след това решете струва ли си!

  Ляво+дясно полукълбо=100% ефективност

  „Вертикалният маркетинг използва лявата част на мозъка (отговорна за логичните разсъждения). Хоризонталният маркетинг изисква използването на дясната част на мозъка (творческата, интуитивната). Прилагането и на двете едновременно ще осигури разработването на силни маркетингови решения.“ –  „Латерален маркетинг – Филип Котлър и Фернандо Триас де Бес“

Как бихме стигнали до някои нестандартни идеи, които са в основата на латералния маркетинг? Много просто – като си зададем някои  въпроси, като например:

  •  Какви други нужди мога да задоволя, променяйки  продукта?
  •  До кои непотенцални клиенти мога да достигна?
  •  За какво друго може да се използва продуктът? … и др.

За целта трябва дълбоко да вникнем в продукта си, в неговите сегашни и потенциални възможности, както и в потребителите на нашия продукт –  какво друго биха купили/какво би им харесало.

Да променим само външния му вид – различен цвят, различна опаковка, различна форма – да, пак е промяна, пак би могла да ни е в плюс, но за да извлечем всичко възможно (максимумът) от  продукта, трябва да помислим как да му придадем допълнителна стойност, да измислим допълнителна нова функция, за която до сега не сме се сетили.

Идеята идва от дясното, реализацията от лявото полукълбо и победата е ваша.

Искате нещо повече… заложете на нестандартното. 😉

 

 

2 за публикацията

Включи и дясното полукълбо

Радослав Йорданов

Трудно ми се струва да се накара човек с логическо мислене и рационално поведение да развие творческото в себе си. Като че ли по-реализуемо е да се комбинират в екип хора със силно развито „ляво мислене“ и хора със силно дясно полукълбо. И тогава целта „100% ефективност“ може да бъде постигната… :)

Отговор
Мартина Кръстева

Мартина Кръстева

Така е, може и да е трудно, но това по нинакъв начин не го прави невъзможно. :) Статията цели да подтикне хората да опитат. А малко или много този опит си е победа над себе си. Не е нужно кой знае колко, дори само един по-широк поглед върху нещата би бил прилично начало. Когато опитваш никога не си сигурен до къде можеш да стигнеш и какво можеш да постигнеш.
Безспорен факт е, че работата в екип предоставя възможността хората да се допълват и работейки заедно да се подтикват един друг към нови и по-разнообразни идеи.

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>