Социална отговорност по време на бедствие

Преди по-малко от месец природата ни доказа за сетен път, че можем да управляваме много неща, но срещу нея сме безсилни. Станахме свидетели на това, как домовете на хората в с. Бисер останаха под вода, как семейства загубиха близките си и същевременно – как фокусът на медиите бе дотолкова насочен към това село, че останалите бедстващи села останаха едва ли не в сянка.

Даренията, направени в помощ на бедстващите, бяха впечатляващи за малка и бедна страна като нашата. Хиляди българи дариха пари, храна, топли дрехи и завивки и изобщо всякакви продукти от първа необходимост. Същото сториха както Държавата, така и различни институции, производители и търговци  от цялата страна, което наистина е много хубаво, но….

Даването на такава публичност на ценности, като съпричастност и благотворителност, не предизвиква ли съмнения за преднамереност в действията на компаниите?  – този въпрос биха си задали потребителите, които в продължение на няколко дни се натъкваха на заглавия от рода на: Еди-кой-си търговец изпрати еди-колко-си камиона със стоки в помощ на бедстващите; Еди-кой-си търговец дарява продукти за пострадалите от наводненията и т.н. Заглавията бяха навсякъде – във вестниците, по радиото, по телевизията, в Интернет.

Българинът почти винаги мисли, че зад всяко добро дело стои нещо не дотам добро. И това е така, понеже неведнъж е бил лъган. Моето мнение по въпроса обаче е по-различно.

Корпоративната социална отговорност като форма на корпоративно стратегическо управление може да бъде много полезна, както за компаниите, така и за обществото. Тук няма място за съмнения! Доказвано е многократно, а е и очевидно. В България все повече производители и търговци приемат тази форма на управление, което наистина ме радва. Не виждам нищо лошо в това да бъдеш в полза на обществото, да помогнеш на нуждаещите се, когато имаш тази възможност и същевременно да изградиш положителен публичен образ.

И ако сте останали с впечатлението, че всички дарения са предназначени за бедстващите в с. Бисер, впечатлението ви е погрешно. Координираните действия на БАБХ (Българска агенция по безопасност на храните) и МЗХ (Министерство на земеделието и храните) с Областните дирекции по безопасност на храните служат за правилното разпределяне на продукти, дарени от търговци и производители на храни във всички засегнати села.

 

2 за публикацията

Социална отговорност по време на бедствие

Cvet Trifonova

Помня, че преди години масово по Коледа започваха обявявания на големи дарения от „велики“ компании за домове за сираци и деца с увреждания. Кой занесъл играчки, кой дрешки или храна и 10 камери, които най-точно да отразят този акт на човечност. Коментарите бяха от сорта на „как пък все по Коледа се сещат за децата”. Наистина се гледаше много лошо на тези кампании.
Сега обаче мисля, че нещата са по-други. Вече ценностната система на българите доста се промени. Потребителите знаят, че корпоративната филантропия е с цел изграждане на имидж, но това като че ли вече не е така дразнещо и по-скоро гледат на това като на „Имат – дават! Някои и това не правят!” :) Поне аз така мисля :)

Отговор
Поля Бързашка

Поля Бързашка

Аз също споделям мнението ти, Cvet Trifonova. Допреди да разбера „Що е корпоративна филантропия?“ и аз мислех като повечето хора. Днес обаче съм на противоположния полюс и (както вече споменах) наистина се радвам, когато виждам, че все повече компании са социално отговорни – не само на думи, а и на действия :)

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>