SEO и вътрешният маркетинг

SEO и вътрешният маркетингДоволните и лоялни служители са едни от най-добрите ви оптимизатори за търсачките

Модерно е напоследък да се говори за SEO. Много фирми и гурута се нароиха, много статии се изписаха, много пари по консултации се хвърлиха. Голяма заблуда е, че в един хубав ден ще се появи експерт в лъскави доспехи и ще изстреля ресурсите ви на първо място в Google по всички знайни и незнайни ключови думи, по които вашият бизнес може да бъде идентифициран и отличен.

Истината е малко по-различна – оптимизацията за търсачки е бавен процес. Случва се в продължение на много време и резултатите се проявяват с отложено във времето действие. Нужни са постоянство, последователност и търпение. Имам още една новина – може би даже малко стряскаща за някои от вас. Оптимизаторите на вашите ресурси са стотици, хиляди или дори милиони хора по целия свят, в зависимост от мащабите на компанията ви. Точно така, няма нужда да се връщате назад в текста и да четете предишното изречение отново и отново. Не сте в грешка – върху оптимизацията на ресурсите ви влияние оказват както специалистите по SEO, така и вашите служители, клиенти, конкуренти, медии и така нататък. Процесът е динамичен, а във формулата има стотици променливи.

SEO и вътрешен маркетингВсяко нещо, свързано по някакъв начин с вашата компания, което се появи онлайн, влияе на оптимизацията. Тук конкретно ще се задълбочим в това как чрез вътрешния маркетинг (internal marketing) могат да се извлекат, освен всички други ползи, и такива, свързани с оптимизацията за търсещи машини на вашите ресурси. А вътрешният маркетинг (в случай, че се чудите) обхваща всички дейности по сплотяването на екипа, повишаването мотивацията на персонала, лоялността на служителите към работодателя, удовлетвореността им от работата и въобще всяко едно нещо, което изгражда по-добър и светъл образ на фирмата в представите на служителя.

Без да губим повече време в уводи и разяснения, ето няколко доказателства за това колко полезни за вашето SEO могат да бъдат доволните ви служители:

SEO и вътрешният маркетинг1) Създаване на социални сигнали – Всяко действие на хората в социалните мрежи се нарича социален сигнал. Не е тайна, че социалните сигнали спомагат за оптимизацията. Лоялните служители не само ще поставят фирмата работодател в съответната секция на социалните си профили, но и ще харесват, коментират и споделят с охота фирмените публикации в социалните медии. Ще опровергават хейтърите и ще разпространяват информация за компанията из социалните мрежи. Ще създават безброй социални сигнали, които неминуемо ще бъдат взети под внимание от търсачките. В социалната мрежа LinkedIn, например, доброто фирмено присъствие е неразривно свързано и в огромна степен определено от качеството на профилите на фирмените служители.

2) Споменавания в онлайн дискусии – Определено тук щастливите служители ще помогнат много. Трудно е да се проследи всяка онлайн дискусия, където е спомената или може да бъде спомената вашата фирма. Още по-трудно е, да не кажа, че и в много случаи дори и невъзможно, да се реагира навременно и по най-оптималния начин във всеки един от случаите. Освен това, много лесно е да се разбере, дали един форумен профил е автентичен и през него някой наистина споделя своите виждания, размишления и опит, или е създаден с едничката цел дадена фирма да се представи в положителна светлина, да ѝ се направи реклама и да се предизвика дискусия около нея. Добрата новина е, че ако инвестирате в благополучието на своите служители, няма да има нужда да инвестирате (поне не много) в управлението на онлайн репутацията си. Лоялните служители ще се погрижат за управлението на фирмения ви имидж онлайн – ефикасно и безплатно. Ще се включват във всяка дискусия, във всеки форум, където става дума за вашата фирма. Ще я защитават ревностно и ще тушират негативните подмятания още в зародиш. Да не говорим, че и търсачките ще се впечатлят.

3) Уникално съдържание за фирмения блог – Вътрешният маркетинг е невероятно подходящ за създаването на съдържание на фирмения ви блог (а и защо не и за социалните медии). Насърчавайте служителите си да споделят преживяванията си от поредния страхотен тийм билдинг, да споделят снимки и видео, да дават кратки интервюта за блога. Освен това, кой би бил по-подходящ за автор на полезна, качествена и добавяща стойност експертна статия в блога ви, ако не някой от вашите собствени специалисти?!

Какво можете да направите още днес?

SEO и вътрешният маркетингОбяснете на служителите си колко важни са за фирмата ви във всеки нейн аспект – включително и за оптимизацията за търсачките.  Дайте им свободен достъп до социалните медии, ако не през цялото време, то поне през време на обедната почивка. Друг вариант е да организирате ден на социалните медии във фирмата, през който всички служители да имат свободен достъп до тях. Постарайте се да изготвите материали, които да информират служителите ви къде и какви точно профили има фирмата ви в социалките. Поощрявайте ги да въведат фирмата в полето „работодател“ в личните си профили, да следят фирмените онлайн ресурси и да проявяват активност.

Не забравяйте, че ако отзивите за вас са искрени и позитивни, това неминуемо ще доведе до големи успехи. Сега е ваш ред да споделите своите мнения и препоръки долу в коментарите. Любопитно ми е да прочета каква е вашата гледна точка.

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>