Публична лекция: Маркетинг предизвикателства – всеки ден!

На 05.04.2013 г. в Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов се проведе публична лекция с Анна Пенчева на тема „Маркетинг предизвикателства – всеки ден“.

Анна Пенчева е преминала през различни компании, като Оргахим и Vivacom. Днес работи като маркетинг мениджър на „Дипломат Корпорейшън“ ООД. Тя ни разказа за някои от най-важните изводи относно маркетинга, до които е достигнала през годните.

Маркетингът не е за един човек. Анна е била част от различни екипи – от много малки до много големи. Тя е установила, че сработването в малки екипи е доста по-трудна задача, отколкото сработването в големи екипи. Чудите се каква е тайната на успешния екип? Това е непрестанното планиране.

После Анна разказа за компанията в която работи в момента – „Дипломат Корпорейшън” ООД. Информира ни за бранд платформата на компанията, различните марки и сегментирането на клиентите. „В маркетинга е много важно да познаваш клиентите си“, сподели с аудиторията Анна. Например, средният ценови сегмент потребители харесват продуктите да имат по-голям гаранционен срок, докато във високия ценови сегмент се набляга на технологичните характеристики на продукта.

Анна разграничи три типа купувачи: икономични клиенти, търсачи на оферти и пасивни клиенти. Икономичните клиенти са тези, които се интересуват само и единствено от цената. Те биха закупили даден продукт само, ако цената му е най-ниската. Търсачите на оферти търсят винаги промоцията. Нямат ясна представа какъв продукт търсят, но ако офертата е изгодна, биха го закупили. Третият тип са пасивните клиенти. Характерно за тях е, че купуват само това, от което имат нужда.

Променен ли е българският потребител и какви са тенденциите на българския пазар, бяха следващите теми, към които насочихме вниманието си. Според изследвания, отношението на клиентите към пазаруването е променено. Те вече осъзнават свободата на избор между различните марки и очакват високо качество, но на по-ниска цена. 60% от потребителите са по-взискателни. Дори може да се каже, че пазарът ги е „разглезил“. В българското семейство все по-голяма роля в решението за покупка започва да играе жената. Дизайнът на продуктите също е от съществено значение – закупуването на бойлер или печка вече не е само необходимост, а и интериорно решение.

Според друго изследване, 70% от решението за покупка се взима в магазина. Един маркетолог трябва винаги да знае как и къде се представят продуктите в търговските обекти. Анна даде доста примери за изготвяне на брошури, подреждане на регали и други добри практики. Един от най-важните елементи в търговския обект обаче е търговският консултант. Той е човекът, който ще продаде вашия продукт. Трик, с който можете да повишите мотивацията на консултанта, е въвеждането на бонусна система за допълнителни възнаграждения.

Коментирахме и успешния емоционален маркетинг и начините, по който Анна го е прилагала. С много снимков материал тя илюстрира как може запознаването на потребителя с един продукт да се превърне в едно вълнуващо преживяване. Да познаваш навиците на потребителя остава в центъра на маркетинга.

За финал, благодарим на всички присъстващи в аудиторията!

Очакваме вашите впечатления в коментарите по-долу.

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>