Продуктово позициониране или просто скрита реклама – 1 част

Ах, тези реклами – навират се навсякъде! Каквото и да правиш, където и да гледаш – навсякъде ги виждаш! Дори и телевизиите си пускат рекламните блокове по едно и също време – да не би случайно да щракнеш на друга програма и да се заплеснеш по предаването на конкуренцията. Няма как – нали рейтинг трябва да се гони! И защо им е по-висок рейтинг? За да си продават рекламното време по-скъпо, разбира се! Ах, тези реклами!

На хората им дойде до гуша от рекламни блокове, билбордове, светещи витрини, анимирани банери, календари, листовки, дипляни, проспекти и тем подобни! На рекламистите, пък им стана ясно, че традиционните носители на рекламата се изтъркаха до краен предел. И какво си мислите започнаха да правят? Вече навират рекламите директно в предаванията, филмите и сериалите! Не си мислете, че етикета на бирата се вижда случайно, или пък, че случайно са заснели името на сладкарницата, в която главните героини геройски си развалят диетата! Това не е от недоглеждане и некадърна режисура – умишлено е! В началото, нещата са били доста по-дискретни. Просто са поставяли т. нар. „25-ти кадър” с изображения на  надписи, призоваващи към консумацията на безалкохолна напитка и пуканки. Смятало се, че влияят подсъзнателно на зрителите и само няколко седмици след прожекциите, продажбите на безалкохолната напитка и пуканките нараствали значително. (Експеримент, проведен през 1957 г. от Джеймс Вайкери в киносалоните на Ню Джърси. През 1962 г. Вайкери признава, че опитът му, както и цялата статистика от продажбите са напълно фалшифицирани.) С времето било решено, че нещата трябва да станат по-дръзки и смели – така и така са дадени пари за начинанието! Аз лично съм изгледал доста холивудски продукции с т. нар. „продуктово позициониране” (скрита реклама на продукти, директно във филма). Честно казано, доста се учудих, защото в много от тях изобщо не обърнах внимание, че се рекламира нещо. В други пък, успях да открия едва половината от рекламираните продукти. Рекламистите ли им са калпави? Или режисьорите цакат фирмите и само им прибират кинтите?

За разлика от тях, родната киноиндустрия поддържа нивото високо! Когато настъпи моментът за реклама, героят смело развява продукта поне 5 минути пред камерите, за да е сигурен, че и бабите с 10 диоптъра са го видели. Няма да се излагаме, я! Като ще вършим някаква работа – да я вършим както му е редът!

Поне едно е сигурно – щом рекламата е по средата на филма, щеш не щеш – ще я гледаш! Ах, тези реклами!

Източници: „Уикипедия“

Към втора част на публикацията!

 

 

7 за публикацията

Продуктово позициониране или просто скрита реклама – 1 част

sasho

Бат Йонко евала ти за статията ама винаги можеш смениш на някои трети, четвърти, пети и т.н. канал и да не гледаш рекламните блокове 😉

Отговор

Благодаря за коментара! За жалост, телевизиите пускат рекламните си блокове по едно и също време, именно за да не се загледате в друго предаване. Но ако си пуснете чужда телевизия, много е вероятно да няма рекламен блок. Отделен е въпросът, дали ще разберете нещо и дали ще Ви е интересно! :)

Отговор

sasho

Добре нека се изразя по друг начин: когато настъпи момента в който повечето телевизии пускат рекламните си блокове, ако не ти се гледат, спокойно можеш да превключиш на някоя музикална програма(там със сигурност по това време няма да има реклами) за 3-4 минути докато отминат 😉 , а и като маркетолози трябва да гледаме с поне малък интерес към рекламите

Отговор

Не знам защо толкова много задълбавате в рекламните блокове, след като темата на публикацията е свързана със скритата реклама? :)

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>