Предимства на Интернет рекламата

Ако все още се съмнявате в силата на онлайн рекламата (макар че щом четете нашия блог, едва ли е така :)), сега е моментът да се убедите във възможностите за бизнеса, които предлага. Накратко съм събрала и обобщила най-важните според мен (и не само според мен) предимства на този тип реклама, в сравнение с традиционната.

Най-голямото предимство на онлайн рекламата е възможността за таргетиране. Целенасочената реклама води до много по-голяма ефективност, защото заложеният бюджет се изразходва за подходящата аудитория с минимизиране на загубите от неефективно „облъчване” с рекламни послания. Най-добрият начин за привличане на вниманието на потребителя е именно представянето на подходяща информация за него било то според географски, демографски и поведенчески признаци. Контекстната реклама също има сериозен принос за подобряване на представянето. Интернет маркетингът дава точно тази възможност – аудиторията да се подбира според локация, пол и възраст, досегашно поведение на конкретния човек – какво е харесал, търсил, с кого е взаимодействал.

Интерактивността е изключително важно предимство на онлайн рекламата, защото предоставя възможност за моментална реакция. При традиционните рекламни канали – телевизия, радио, печатна и външна реклама, освен посланието да достигне до аудиторията, то трябва да предизвика и последващи действия, като например търсене на още информация в Интернет, запомняне на даден сайт, сканиране с мобилно устройство (за QR-кодове). Хората не обичат да им е сложно, не обичат да извършват много действия, искат всичко на момента, защото и при най-добро желание да получат допълнителна информация или да разгледат сайта на компанията, твърде вероятно е да забравят да го направят. Онлайн рекламата може да помогне много в случая, защото всичко е на един клик разстояние – един клик върху банера, рекламата в социална мрежа или Google, видеото в YouTube. Така не се прекъсва връзката между впечатлението, което рекламата оставя, и директното действие, предприемано от човека. Още повече, че това не е еднопосочно рекламно облъчване, а е взаимодействие, в което е и същността на интерактивността.

Измеримостта в Интернет далеч не е толкова неясна. Има данни за това колко пъти е била показана рекламата (Impressions), какъв процент от показванията са довели до кликване върху нея (CTR), колко време са прекарали посетителите на сайта, колко страници са разгледали от него и т.н. Ако става дума за видео – колко пъти е видяно и колко хора са го харесали/нехаресали, споделили и т.н. Ако става дума за страница във Facebook – до какъв процент от феновете е достигнал даден пост, колко хора са взаимодействали с него, кои са феновете, каква е демографията им и т.н. Тази информация, макар и обобщена, е изключително полезна, защото никоя друга медия не я предоставя директно в реално време.

Дигиталната реклама дава възможност за своевременна реакция във връзка с оптимизацията на рекламното послание. Това става чрез тестване на различни реклами – различни по отношение на визуализацията, посланията, landing page и т. н. Неефективните, т. е. тези, които се показват на аудиторията, но не предизвикват кликове (ако това е целта), могат да бъдат променяни своевременно с малко усилия. При традиционната реклама всяка грешка струва много скъпо.

Оптимизирането на рекламните канали в Интернет става изключително лесно, защото има възможност за проследяване на трафика от различните източници. Чрез генериране на различни линкове лесно може да се види кое е най-ефективното място за публикуване в дадена социална мрежа (специализирани групи, други страници).

Чрез дигиталният маркетинг се създава по-добра разпознаваемост на марката – brand awareness, заради по-честия контакт и цялостното взаимодействие.

Интернет маркетингът, освен че продава, помага и за изграждането на онлайн общество. Доволният клиент дори несъзнателно рекламира продукта, който е решил адекватно неговия проблем, като споделя впечатления в социалните мрежи, представя unboxing на самия продукт или директната му употреба чрез каналите за видеосподеляне. Същото обаче важи и за недоволния клиент и то дори с по-голяма сила. Това от своя страна предоставя възможност за адекватна реакция и „обръщане на настроенията” в полза на компанията.

Онлайн рекламата е много по-ефективна от традиционната реклама, защото позволява пълноценно използване на последните технологии – смартфони, таблети и други мобилни устройства, а от там – още по-добро покритие на целевия пазар.

 

1 коментар за публикацията

Предимства на Интернет рекламата

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>