Креативността е едно от задължителните качества, които съвременният човек трябва да притежава и това важи за голяма част от сферите на дейност. С още по-изострена важност тя се отнася към момента „привличане на клиенти”. Днес потребителите изискват все повече – по-интересни продукти, по-интригуващото им презентиране, неочаквано място, на което да ги „срещнат”. Вероятно, ако някой ви предложи да пътувате във времето, докато пиете топло кафе, бихте се съгласили на секундата.
Ами… сервирайте кафето, моля!
Във Виена един журналист се е погрижил да създаде място с модерна идея и old fashion концепция. Това място е “PHIL”(от философия). Кафенето се намира в стара къща с висок таван от 19. век на една от емблематичните виенски улици. Но за да не бъде обикновено, „PHIL” е също библиотека, книжарница, мебелен и музикален магазин. Мебелите в него, както и повечето неща, са от 50-те и 60-те години на миналия век. Голяма част от книгите, музиката и филмите, продавани там, обхващат същия период.
Между ниските маси, разположени на няколко нива, витае една приятна меланхолия по миналото. Със своята лека хаотичност и оригинална идея „PHIL” се превръща в любимо място на местните интелектуалци. В тази приятна обстановка, която по-скоро напомня уютна дневна, отколкото заведение, как да не се почувстваш като у дома и готов да допишеш романа си с чаша топла напитка.
Над главите на гостите мъждукат разхвърляни различни лампиони, които в комбинация с приятна музика превръщат „PHIL” във вечерен бар. Освен всички останали неща, определящи различността на това място, непосредствено до него в „Gartenkino” (градинско кино) се организират истински събития с редовна публика. Импровизират се мини филмови фестивали, чества се нощта на „Оскар”-ите със специална церемония и много други.
Не можеш да не се почувстваш привлечен от този леко странен свят, балансиран с ретро вкус и лежерен стил.
Целта е постигната – клиентите са грабнати! Изненадани са да получат нещо, което не са очаквали насред шумния град – просто елегантна тишина. Собственикът на „PHIL” представя едни напълно обикновени и познати продукти, но поднесени вълнуващо и оригинално. И най-важното – кара клиента да се почувства специален.
4 за публикацията
„PHIL“ – ософска кафетерия