Отношението

Основният виновник за свършването или несвършването на определена работа е отношението към нея. От него зависи дали ще приключиш навреме даден проект, или не. Дали ще свършиш работата качествено, или „като кучето на нивата”. Дали ще се отнасят към теб с уважение, или ще те възприемат като посредствен и несериозен човек. Отношението е много тясно свързано с маркетинга – по-конкретно, с потребителското поведение и връзките с обществеността. Маркетинг мениджърите ежедневно правят проучвания какво е потребителското отношение към фирмата и нейните продукти и услуги. Когато то е положително, значи, че работата се върши както трябва.

Когато говорим за отношение към самия себе си, не можем да подминем факта, че то е пряко свързано с отношението на другите към теб. Любима моя фраза гласи, че „пътят към уважението минава през самоуважението”. Няма как другите да повярват, че си успешен професионалист, ако самият ти не го повярваш най-напред. Оттук произтича и често срещаният парадокс за наистина кадърните и можещите, но нямащи самочувствие и некадърниците с его, по-високо от Empire State. Идеята е, самочувствието да е с покритие, а не просто един постоянно надуващ се балон, който обаче рано или късно ще се спука.

От друга страна, отношението ти към другите също определя доста силно тяхното отношение към теб. Когато се отнасяш с пренебрежение и явно неуважение към някого, нормално е той да ти отвръща със същото. Тук отново достигаме до парадокс. Доста често се наблюдава обратна връзка в отношението – единият индивид се държи арогантно, а другият му отговаря с уважение. Да, ние хората сме доста нерационални животни и много често действията ни са в разрез с нормалната логика.

Говорейки за нелогичност, не можем да пропуснем първенеца в класацията. Няма нещо по-нелогично в маркетинга от потребителското поведение! Можем да формулираме определени взаимовръзки и тенденции в поведението на потребителите, но никога не можем на 100% да сме сигурни, че предположенията ни ще сработят.

Най-голямото предизвикателство пред един ръководител е да изгради положително отношение към фирмата у своите подчинени. От първостепенна важност е и отношението им един към друг. Ключът към успеха на една компания е именно положителното отношение към работата и сплотения екип. За целта се провеждат редица инициативи за сплотяване на екипа и изграждане на положително отношение към организацията. За жалост, в много малко компании в България това е обичайна практика, а повечето от тях не са български.

Отношението е основополагащ фактор за успеха на всяко едно начинание. Ако си отговорен и проявяваш сериозно отношение, рано или късно ще успееш!

Всичко е въпрос на отношение! :) Какво е твоето?

Сподели

Завърших бакалавърска и магистърска степени по Маркетинг в Стопанска академия „Д. А. Ценов” – Свищов. Интересувам се от невромаркетинг, дигитален маркетинг, потребителско поведение, маркетингови комуникации, управление на маркетинга, управление на марките, както и от всичко ново и интересно в областта на маркетинга.

 

4 за публикацията

Отношението

Здравей, Йонко!

Да, поставяш интересна тема и тя е в сфера, която много обичам и съм имала възможността да изуча по-надълбоко: вътрешните комуникации. Казано накратко: да бъдат изградени такива механизми за комуникация в една организация, които да позволяват работещите в една организация не само да бъдат информирани какво и как се случва (и се има предвид работещи на всички нива: от президент до хигиенист, например), но това да се случва на свободен, регулярен и двупосочен принцип, и да доведе до развиване у тях на чувство на отношение, което да се превърне в мотивация и най-висш етап: ангажираност. Ангажираност към организацията, мисията и ценностите, екипа и работата. Да, положителното отношение е важно, но само по себе си не е достатъчно градивно – следва да бъде развито в ангажираност. Инициативите за сплотяване на екипа са важна част от ефективните вътрешни комуникации, но не трябва да забравяме и други важни детайли като възможността за свободно общуване на различни нива по хоризонталата и вертикалата в организацията, което задължително включва и даването на навремена и обективна обратна връзка.

Може много да се говори по темата, включително кое е по-важно: работещите да са щастливи, удовлетворени, мотивирани или ангажирани? Радвам се, че ме провокира да поразмисля отново по тази любима тема :)

Отговор

Благодаря ти за коментара, Ева!

Радвам се, че успях да провокирам интереса ти към статията и размисли по темата.

Напълно съм съгласен с теб – темата е безкрайна и една кратка статия може да постави лек щрих, но в никакъв случай не може да изчерпи дори малка част от казуса за отношението към фирмата в която работим, началниците, колегите и т. н.

Бих се радвал, ако споделиш поне прашинка от твоето виждане за нещата. Виждам, че си заинтересована и определено имаш какво да споделиш.

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>