Онлайн пазаруване – резултати от изследването

Преди около два месеца започнах проучване с учебна цел на тема „Онлайн пазаруване”. Чрез него се опитах да разбера до каква степен младите хора в България се възползват от тази услуга, колко често прибягват до нея, какви стоки купуват, както и кои са най-предпочитаните онлайн магазини и сайтове.

В проведената анкета взеха участие 100 респондента и получената извадка не е представителна. Въпреки това се надявам действителните резултати да са близки до моите. А ето ги и тях:

  • 15% от всички запитани никога не са пазарували онлайн, защото предпочитат да видят/докоснат стоката преди да я закупят (80%) или нямат вяра на онлайн предложителите (13%). Тези хора не възнамеряват и занапред да пазаруват от онлайн магазини.
  • Останалите 85 респондента, ползващи услугата онлайн пазаруване, се разделят на две категории:
  1. пазаруващи от сайтове за колективни поръчки;
  2. пазаруващи от сайтове за индивидуални поръчки.
  1. В първата група попадат 25 човека. Те предпочитат да поръчват дадена стока само ако е намалена, затова покупките, които реализират, са през няколко месеца. Най-често купуваните онлайн стоки от тези потребители са дрехи и обувки (52%), следвани от 44% поръчана техника и едва 20% от заявките са за книги. Кои са най-предпочитаните сайтове за колективни поръчки може да видите в следната графика:
  2. Втората група потребители, пазаруващи онлайн, включва хората, които предпочитат сайтовете за индивидуални поръчки. От тях 65% купуват онлайн дрехи и обувки, 43.3% – техника, а 33.3% закупуват книги. Най-предпочитани са стоките с отстъпка от цената (близо 52% от респондентите ги поръчват). С 20% по-малко са хората, които пазаруват продукти на редовната им цена, и едва 15% от потребителите се възползват от предлагани отстъпки за определено количество закупени артикули. За разлика от първата група онлайн купувачи, тези предпочитат да използват и чуждестранни сайтове и магазини:
  • Респондентите, пазаруващи онлайн, правят заявка за нова покупка веднъж месечно или през няколко месеца, в зависимост от доходите си;
  • Всички запитани са доволни от възможностите, които им предлагат виртуалните магазини;
  • Въпреки това, страхът от измама е налице и при поръчка респондентите предпочитат да плащат в брой.

 

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>