Образът на жената в рекламата

Мили дами, днес е нашият празник! Използвам случая да пожелая на всяка от вас да бъде обсипана с внимание не само „на отредения за това ден“. Мъжете често се хвалят с това, че най-добрите готвачи са представители на техния пол. И нека така си остане, поне докато най-добрите специалисти по маркетинг са жени! 😉

Жената има много лица. Тя е различна всеки ден, във всяка една ситуация. Тя може да бъде перфектна домакиня, съпруга и майка, и в същото време – професионалист на работа. Тя може да е еднакво добра в приготвянето на вечерята и в изготвянето на цялостна бизнес стратегия. Ако има нещо, в което може да бъдете сигурни, това е, че жената днес може да се справи с абсолютно всичко.

По повод днешния празник, реших да представя 3те най-често срещани образа на жената в рекламата, както и характерните за всеки образ рекламирани продукти:

  • Перфектната домакиня – най-често тя е майка на две малки деца, които, с непрестанните си лудории, превръщат в истинско предизвикателство запазването на реда вкъщи. Тя е щастливо омъжена. Мъжът ѝ работи много и нейната задача е да направи всичко възможно да му осигури спокойствие и домашен уют. Това е нейният живот. Мисията ѝ най-често е да се доближи до образа на „Супер мама”. Нейните супер сили са да може да сготви най-вкусната вечеря за възможно най-кратко време, да измие чиниите до блясък, домът ѝ да е винаги чист и подреден, прането да е искрящо бяло и да лъха на чистота, да събира цялото семейство и да създава щастливи моменти. Знае какво ще се хареса на всички. Характерно за нея е, че тя винаги пазарува изгодно.

Къде може да бъде открита: в рекламите за хранителни продукти, почистващи препарати, прах за пране, сладкарски изделия, търговски вериги.

http://vbox7.com/play:dbdd249c3f

  • Красавицата – тя е красива, знае го и го използва! Нейната коса е винаги блестяща, обемна, оформена. Тя притежава ослепителна усмивка, често носи предизвикателни тоалети. Има много приятелки, които се допитват до нея за съвети, относно винаги перфектната ѝ визия. Няма мъж, който да може да устои на чара ѝ. Ако имахме достъп до relationship статуса ѝ във Facebook, най-вероятно щяхме да установим, че е Single (с около 500 likes под всяка снимка) или In a relationship с някой от онези мъже, с чаровна усмивка, поддържано тяло, които никога няма да имат проблеми с косата! 😀

Къде може да бъде открита: в рекламите за козметика,  боя за коса, шампоани, балсам, алкохол, продукти за мъже (като парфюми, самобъсначки и др).

http://vbox7.com/play:8ad2ca4933

  • Бизнес дамата – тя е професионалист в своята работа. Много е заета. Не разполага с време, което да отдели за себе си, но винаги изглежда добре – в бизнес официално облекло, прилежно прибрана коса, с или без очила, красива и умна. Не я подценявайте! Нейната поява е отговор на промяната в образа на жената в реалния живот. Преди време присъствах на лекция на профeсор д-р Хосе Луис Сантос Аребола от Университет Малага, Испания, в която той говореше за този феномен. Жените навлизат все повече в бизнеса, заемат ръководни позиции и маркетингът трябва да реагира на тези промени.

Къде може да бъде намерена: в рекламите на финансови институции, безалкохолни напитки, храни, които се приготвят бързо, козметика.

http://vbox7.com/play:943d573866

И така, дами, кой е образът, който ви допада най-много? Господата, коя от тях бихте зарадвали на днешния ден с подарък с най-голямо желание? :)

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>