Новите промени в дигиталния маркетинг и как да спечелите от тях още сега?

Michael Leander - seminarНа 11.07.2013 г. се проведе едно много интересно събитие, на което имах удоволствието да присъствам – семинарът „Новите промени в дигиталния маркетинг и как да спечелите от тях още сега“ с участието на Майкъл Леандер, Христо Радичев, Георги Малчев, Жанет Найденова и Юлиана Борисова. След откриването на семинара, думата взе Жанет Найденова – председател на IAB Bulgaria, която ни въведе в последните дигитални тенденции на глобално и национално ниво. Встъпителните й думи ме впечатлиха с едно кратко и ясно изречение:

За нас, като маркетолози, е важно да сме добри организатори!

Видяхме много интересни данни от IHS, AdEx 2012, Mediascope Europe 2012. Мобилната реклама се превръща в значителна част от дисплей рекламата в Европа, като ние не изоставаме от тази тенденция. До 2016 г. се очаква броят на смартфоните в световен мащаб да нарасне с близо 60-70%. Приходите от мобилната реклама през 2013 спрямо 2012 са се увеличили с 82%. През следващата година можем да очакваме удвояване на мобилната реклама в България. 34% от българите е по-вероятно да закупят продукт, на който са последователи в социалните мрежи, 46% отговарят, че комуникацията на бранда онлайн влияе върху мнението им за него. След това силно начало, Майкъл Леандер – многократно награждаван лектор, потвърди наблюдаваните трендове в световен мащаб – социалното и мобилността са инстинктивно свързани. Разказа ни още за т. нар. FURDIC методология за увеличаване на транзакциите – find, understand, relate, do, interact, complete. Най-общият й смисъл е да откриеш и разбереш какво търсят потребителите, за да го обвържеш с бранда си, да взаимодействаш с тях и това да доведе до транзакции. Всичко това се прави с цел намиране на „качествени“ клиенти.

Michael Leander - seminar 2

Разгледахме и концепцията за 6-те Е-та в маркетинга, преминаваща от очакванията на потребителя, през неговото преживяване, до емоции и действия.

Христо Радичев, управител на „Медияпост Хит Мейл„, ни разказа за оптимизацията на т. нар. „целеви страници“ (landing pages). Много е важно от къде идва трафикът към страницата, както и тестването на различни варианти, с цел откриване на този, който води до повече conversions. Трябва да се доверяваме на тестове за оптимизация с поне 95-97% статистическа значимост. Не е важно само да оптимизираме CPC, а и cost per conversion. И нещо забавно, но и много точно, което каза Христо:

Не тествайте дълбочината на реката с два крака! Michael Leander - seminar 3

Следобедът премина изключително социално, като Георги Малчев – съдружник в ilyan.com, ни разказа защо е важно брандовете да присъстват в социалните мрежи. Примерите, които видяхме, бяха страхотни, защото бях запозната с тях така да се каже „от кухнята“. За повече от година, откакто работя в ilyan.com, станах свидетел именно на това – управление на социалното присъствие на най-големите FMCG брандове в България и на най-големите им кампании. По-конкретно – кампании с над 16000 запитвания (доста по-евтина поддръжка, в сравнение с call център), стотици коментари и отговори на анкети за броени минути. Отново тестовете за оптимизация на съдържанието са с огромно значение, както и използването на новите функционалности на Facebook за по-доброто разбиране на феновете. Интересни са и примерите за cross promotions между различни брандове – Activia & Debenhams, Activia & Palmers. Michael Leander - seminar 4 Юлиана Борисова от Kraft Foods разказа за ефективността на кампаниите от дигиталните медии и колко е важна тя. Тук няма еднозначен отговор дали нещо работи или не – всичко зависи от поставените цели. Най-важно обаче си остава измерването на MROI, както и непрестанни анализи кое сработва и как може да се подобри. Разгледахме интересни примери с Jacobs 3in1 за важността на медийния микс. Michael Leander - seminar 5 Във втората си презентация Майкъл Леандер разказа за това как специалистите по дигитален маркетинг могат да използват различните социални мрежи. Много е важно това да е съобразено със ситуацията на употреба – от нея зависи съдържанието, устройството, както и целият контекст. Важно е предоставянето на уникално изживяване на потребителя, като в тази връзка responsive дизайнът е жизнено важен. За всеки комуникационен канал трябва да се поставят определени цели и да се преследват. Тенденциите са към маркетинг, базиран на изображения и локации (Instagram, Pinterest, Foursquare). Присъствието в Google+ и YouTube изобщо не трябва да се подценява, заради това, че подпомага SEO. Събитието завърши с много усмивки, благодарение на интересното представяне на данните и хуморът на Майкъл Леандер. Имаше сертификати за всички участници, придружени от весели снимки с лекторите. А вие какво мислите за присъствието на подобни семинари? Смятате ли, че биха ви били полезни?

 

1 коментар за публикацията

Новите промени в дигиталния маркетинг и как да спечелите от тях още сега?

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>