Новата реклама на Активиа

От близо пет години в българския ефир се въртят реклами на продуктите от серията Активиа на Данон. Всички познаваме марката. Не мисля, че е нужно да я представям.

Във всички рекламни спотове досега, млади и красиви дами (кои известни, кои не чак толкова) решаваха проблема си с подутия стомах не с лекарства, а с помощта на Активиа и по-точно благодарение на BIfidusActiRegularis – бактерията, съдържаща се в млякото, която помага за регулиране на нередовния стомах. От няколко седмици обаче в родния ефир се завъртя една нова реклама, която е много по-различна от всички останали. В нея главно действащо лице е главата на семейството – „таткото”, „съпругът”, който е разочарован, че съпругата и дъщеря му „години наред са крили, че Активиа е за всички“.

От ясно по-ясно е, че Данон използва стратегия за препозициониране на бранда си. Такъв тип стратегии се прилагат от компаниите, когато предлагат продуктите си на нови пазари. Основните причините може да са няколко:

  • при погрешно начално позициониране;
  • при наличие на агресивен конкурент, позиционирал продукта си по същия начин;
  • при промяна в предпочитанията на потребителите, или
  • при откриване на нова пазарна ниша.

Според мен, в този случай стратегията се прилага поради всички тези причини.

  1. Подути коремчета имат както жените, така и представителите на силния пол. Години наред марката бе представяна едва ли не като женска. А децата също обичат мляко. И какво по-хубаво от това да е и с парченца плодове?
  2. Агресивен конкурент на територията на страната ни, Активиа няма. Или поне такъв, който предлага висококачествени млечно-кисели продукти с плодове в този ценови сегмент. Не мога да твърдя, че навсякъде по света е така, тъй като марката се предлага в над 40 страни.
  3. Промяна в предпочитанията на потребителите също няма. Всички обичат да си хапват качествено и вкусно мляко. Моят татко, например, никога не отказва „нещо сладичко”. А Активиа е полезна и вкусна не само за мама и за татко, а и за малчуганите вкъщи. Ненапразно на опаковката на продукта вече пише: „Активиа е за всеки“.
  4. Новата пазарна ниша не е нова. Нито е била заета досега. Едва сега обаче от Данон решават да не диференцират продукта, предлагайки го само на жени.

Новата реклама на „лечебното” мляко удря право в десятката. Мъже говорят на мъже, а мъжете си вярват един на друг. Децата ходят да пазаруват с родителите си и едва ли биха отказали на мама да им вземе от малките цветни опаковки с вкусното плодово мляко. Майка им също го харесва. Какво друго може да си помисли човек, освен – Естествено за цялото семейство!

Другото, което ми направи впечатление е, че в тази реклама не се споменава лечебната сила на млякото – „Активиа е направена от 100% краве мляко и вкусни парченца плодове“. Бактерията BIfidusActiRegularis е посочена на опаковката на млечно-киселия продукт, но не се споменава в рекламата. Това може би се дължи на нашумелия преди няколко седмици в САЩ проблем във връзка със здравните ползи, които предоставя продуктът.

Колкото до „новата“ опаковка – тя не е нова. Нова е за България. Има и други вкусове на Активиа, които не се предлагат у нас, но това може да го разясня в някоя друга статия.

И въпреки, че в Америка Федералната търговска комисия поиска от Данон да спре рекламите, в които се твърди, че Активиа прави стомаха редовен, и да изплати 21 млн. долара на Прокуратурата на САЩ, за да спре делото, аз смятам, че на българския пазар продуктът се е наложил достатъчно добре и най-важното – успешен е!

Не съм се подлагала на 14-дневната програма на Активиа, нито попадам в графата „нередовно хранещи се“, за да кажа дали Активиа ми действа лечебно или не. Факт е обаче, че за мен винаги е удоволствие да си хапвам вкусното плодово мляко :)

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>