Какво се случва в бекстейджа на Nestle

12308491_1066054003446557_5673364447823706761_nНа 26 ноември 2015г. Маркетинг Академи Клуб имаше честта и удоволствието да посрещне една дама с безценен опит в областта на управлението на големи марки и продуктови категории в България. Нейното име е Даниела Йорданова – Категориен мениджър на топли напитки и млечни продукти в Nestle.

Срещата започна с въвеждане в професионалния опит на Даниела и за това как всяка една нейна длъжност до момента е допринесла за нейния растеж на работното място и трупането на ценен опит. Работила е като бранд мениджър в „Победа“ , „Кока Кола“ и “Nestle” преди да се издигне до сегашната си позиция. Даниела е и сертифициран маркетолог от Chartered Institute of Marketing . Към момента тя е докторант към Катедра „Маркетинг“ при Стопанска Академия. Благодарение на широката си представа за това как се прилага маркетинга на практика, Даниела ни представи любопитни моменти свързани с всеки един етап от маркетинговото управление на продукти и разработването на пазара. Тя твърди, че няма случайно решение за реклама, рекламно лице и наградa. Всеки един детайл се базира на проучване на пазара, както и на собствени методи за събиране на информация от търговските обекти.

Асортиментът, който е най-важното за категорийния мениджър разделение, се разделя в 6 групи, които се базират на собствени ценостти като възприемано качество, цена, сезонност, навик на покупката и др. Всяка една група от тях и включените в нея продукти притежават собствен начин на управление и представляват различен интерес на фирмата:
Untitled

Пирамида на приоритета

Даниела сподели, че потребителят през последите 3 години има тенденцията на намалява своята информираност относно конкурентните цени, но въпреки това усеща, когато на пазара има промяна в цената. Най-голямото предизвикателство пред компанията е ангажирането на клиента, тъй като

категорията на кафените напитки е втората по интензивност на промоционалното въздействие. Активностите са комбинирани – ценови и количествени. Мърчандайзингът е също много важен инструмент при комуникирането на продуктът, тъй като 40% от покупките са спонтанни, борбата за вниманието на купувача включва понякога над 15 000 продукта и обикновено той разполага с 15 секунди за избор. Тези детерминанти на покупката определят строги правила за разпределяне на стоките – от по-импулсивни към по-планирани.

Пазарът на бързооборотните стоки отбелязва рязък спад през периода на икономическата криза. Въпреки това, през последните 3 години се регистрира нормализиране и възстановяване на равнищата от преди нея, като основна причина за това за хранителните стоки. Пазарът на кафе в България е значително наситен поради високата популярност на напитката. Стратегията на Nescafe се нарича Triple Win = Nestle+Shoppers+Customers. Тя разглежда отделно клиента и купувача. Иманно заради това фирмата използва разнообразие от комуникационни средства, които задължително включват и такива на мястото на покупката. Пенетрацията на марката в България е 90% и в същото време се наблюдава и увеличена честота на употреба, което обуславя пазарното й лидерство.Nestle Open Lecture

Процесът на планиране и анализиране на постигнатите резултати е целогодишен. Даниела наблегна на необходимостта от познаване на средата за обработка на данните, тъй като това е основният инструмент за вземане на стратегически и планови решения.

Екипът на Маркетинг Академи Клуб изключително много благодари на Даниела Йорданова за отделеното време и споделения опит!

Сподели

Marketing Academy Club е създаден от студенти, изучаващи и интересуващи се от маркетинг. Той обединява както личностните, така и всички други чисто човешки различия около общи интереси. Клубът ще се стреми да докаже, че младите хора в България са будни, интелигентни и умеят да изразяват свободно и да защитават мнението си.

 

3 за публикацията

Какво се случва в бекстейджа на Nestle

When My spouse and i initially left a comment I visited the Notify me when new responses are included checkbox now whenever a comment can be added My partner and i get a few e-mails while using same review. Is there any way you could remove me from in which service? Apaipcrete that!

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>