Не просто маркетизирайте – невромаркетизирайте (4 част)

В поредицата „Не просто маркетизирайте – невромаркетизирайте”, досега говорихме за трите мозъка, за четирите стъпки на невромаркетизиране и за шестте блокови съобщения, разработени от SalesBrain – първата невромаркетингова агенция в света. Сега ще поговорим за седемте техники, които повишават реакцията на Стария мозък по отношение на вашето съобщение и с тази публикация приключваме поредицата статии за SalesBrain.

Използвайте думата „ТИ” – Използването на думата „ТИ”/„ВИЕ” кара вашите клиенти да възприемат решението ви като специално създадено за тях самите. Рептилоидният мозък е егоцентричен, затова най-подходящия начин да накарате потенциалните си клиенти да разберат „Какво има за мен?” е като използвате думата „ТИ”. Старият мозък на потенциалните ви клиенти ще изживее подсъзнателно притежанието и използването на вашето решение. Съобщенията ви внезапно ще станат по-лични и потенциалните ви клиенти ще ви възприемат като искрено заинтересовани в помощта за облекчаването на болката им.

Бъдете правдоподобни – Вашите страст, енергичност и убедителност могат да бъдат усетени от Рептилоидния мозък на клиентите ви. Шестте фактора за постигане на правдоподобност са: изобретателност, безстрашие, страст, честност, достижимост и изразителност.

Показвайте контраст – Когато направите ярка разлика между болката на клиентите ви преди вашето решение и облекчението на тази болка именно благодарение на него, вие създавате голямо въздействие върху Стария им мозък, което им помага да вземат решение. При липсата на контраст, особено когато потребителите изпитват затруднение в разграничаването на вашето решение от тези на другите, процесът на вземане на решение често удря на камък.

Включете емоция – Често потребителите забравят колко болезнени всъщност са техните проблеми. Провокирайте болката им и ги накарайте да я възприемат лично. Силните емоции създават коктейл от хормони в мозъка, който действа като ускорител на паметта и вземането на решения.

Различни начини за учене – Повечето съобщения са само слухови. Ако включите и другите два начина за учене – визуалния и невербалния, ще поддържате аудиторията си въвлечена в процеса. Ползването на различни начини за учене поддържа вниманието на Стария мозък и дава възможност на всеки в публиката да усвои информацията през този канал, през който би му било най-удобно.

Разказвайте истории – Заради това, че Рептилоидният мозък не може да разграничи реалността от добре разказаната история, историите са гъвкав и изключително ефективен инструмент за въздействие. Добрите истории правят концепцията видима и осезателна. Добрата история може да направи вашата презентация лична и да породи силни емоции у потенциалните ви клиенти.

Целете се в по-малкото – Направете важни всяка секунда, всеки предмет и всяка дума от вашето съобщение. Премахнете от съобщението си всичко, което няма директна стойност за вашите клиенти. Освен това, аудиторията ще оцени умението ви да предадете своето съобщение за половината време и с по-голямо въздействие.

Как мислите – дали методите на SalesBrain са наистина ефективни? Дайте мнението си долу в коментарите.

 

1 коментар за публикацията

Не просто маркетизирайте – невромаркетизирайте (4 част)

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>