Marshall Headphones

Няма фен на тежката музика, който да не е чувал за марката Marshall – емблематичните усилватели, превърнали се в символ на рока, метъла и концертните изживявания. Всичко започва в далечната 1960 година, когато Jim Marshall започва да продава оборудване за китари, а по-късно и сам да изработва усилвателите, които предизвикват революция в звученето. След близо 50 години създаване на професионално китарно оборудване за музиканти, отскоро Marshall се насочват и към друг сегмент – този на феновете. От представянето на голямата сцена, те наблягат на индивидуалното забавление с хубава музика, именно чрез слушалките Marshall Headphones.

Слушалките, произведени съвместно със Zound Industries, имат убийствен дизайн, изпипан до съвършенство. Използвани са качествени материали и има дребни детайли, които могат да побъркат всеки фен. Има ги в няколко разновидности – Major и Minor в черно и бяло, Major FX и Minor FX (създадени специално за iPod, iPhone и iPad) в черно и бяло, както и серията Pitch Black. Големите слушалки или т. нар. Major, имитират усилвателите Marshall и са със същата текстура на кожата. Кабелът им е навит като стар телефонен кабел. Малките слушалки Minor изглеждат като врътки на истински усилвател и са конструирани със специално захващане за ухото. Интересното за бялата серия на Marshall Headphones е, че е създадена заедно с юбилейния бял усилвател Marshall. Самото представяне на различните слушалки обаче е далеч по-впечатляващо.

Интересна част от представянето на Marshall Headphones беше кампанията On the road. Тя се състоеше от 12 видео клипа в YouTube, в които слушалките се представяха „на път“. Срещи с групи, groupies, roadies, много кадри зад сцената, емблематични личности в историята на музиката, rock и heavy metal до дупка. Кампанията започва в края на септември 2011 и продължава до края на декември 2011 – 3 месеца, през които епизодите излизаха редовно. Marshall Headphones бяха изключително добре позиционирани в мечтаната от всеки фен обстановка.

Редовно обновяваната страница на Marshall Headphones във Facebook и интересните игри, които се разиграват там за феновете, са още един пример за добра практика. Както вече споменах, продуктите на Marshall са тясно специализирани за точно определени стилове музика, съответно и игрите са съобразени с аудиторията. През октомври 2011 се проведе конкурс с награда бели Marshall Headphones и бял усилвател Marshall, подписан от самия Jim Marshall. За да се включат в конкурса, желаещите трябваше просто да напишат на страницата във Facebook защо точно те трябва да го спечелят. Постът с най-много лайкове печели.

През май 2012 се проведе конкурс с награда усилвател Marshall и комплект слушалки от новата серия Pitch Black. За да се включат в конкурса, хората трябваше да се изрисуват с Corpse Paint и да качат снимки. Един от онези забавни моменти, в които разбираш на какво са способни да се направят хората, само за да спечелят.

Фото албумът Rock Heroes Wearing Marshall Headphones, също от Facebook страницата, е повече от добър – да видиш снимки на любимите ти музиканти, носещи различните Marshall Headphones е един добър мотиватор, за да ги пожелаеш.

От 20-ти юни 2012 продължава да се развива и друг проект, започнат през 2011 –  играта Rock Science. Поводът е 50-годишнината на компанията. В играта ще има въпроси, свързани с любопитни факти. Идеята е да се въвлекат феновете в нея максимално. Как? Като се дава значение на мнението им – те гласуват за типа на въпросите, музикалната епоха, от която да са те, а и могат да предлагат собствени въпроси.

Активното онлайн присъствие е съчетано и с офлайн активности, като например участието на Marshall Headphones на фестивала Make Music New York с безплатни концерти по повод първия ден от лятото (21.06.2012). Там в непринудената обстановка, сред музиканти и фенове, са се провели игри с възможност за спечелване на слушалки. Има интересни снимки от събитието, на които хората, закупили Marshall Headphones, гордо позират с придобивката си и с готина брандирана чанта от плат.

Към страхотното оборудване за музиканти, а вече и за фенове, през март от Marshall представиха още един продукт, нямащ нищо общо с досегашната им дейност, но пък много оригинално допълващ нуждите на всеки фен. Става дума за хладилника Marshall Fridge с готиния слоган-заигравка:

The coolest icon in the music just got cooler.

Dr. Jim Marshall почина тази година, но наследството му остава занапред. Тайната е в иновативния подход, който привлича хората и ги кара да поискат продуктите. Колкото и да търсят недостатъци на Marshall Headphones – ставали само за тежък звук, други стилове не звучали както трябва, в крайна сметка те са си тясно насочени към определен сегмент. Освен това са много имиджарски. А какво му трябва на човек? Хубава музика, качествен звук и хладилник за студена бира.

 

3 за публикацията

Marshall Headphones

Десислава Кънчева

Десислава Кънчева

Благодаря ти! Когато продуктът и маркетинговият подход са страхотни, каквото и да напишеш, те сами говорят за себе си :)

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>