Маркетингът на един дискаунтър

Преди известно време споделих мнението си относно малките квартални магазинчета. Не беше ни най-малко позитивно и все още е такова. Загатнах ви за предимствата на дискaунтърите, но нито казах какви са, нито споделих какво е мнението ми за маркетинговите им политики. Сега обаче ще го направя.

Не искам да ви говоря за познатите ни BILLA, KAUFLAND, CARREFOUR и т.н. Искам да ви споделя моята гледна точка за един друг дискаунтър – TESCO, в който имах щастието да пазарувам многократно през изминалото лято. Като потребител останах изключително доволна, а като човек, интересуващ се от маркетинг – много възхитена!

Първото нещо, което ме впечатли (а и няма как човек да не го забележи), бяха размерите на магазина – огромен! Последваха – фото кабинката отпред, цветята на входа, щандът с книгите втора ръка и куп други щандове със стоки, които не съм виждала в търговските вериги в родната ни страна. Изобилието от различни продуктови групи, асортиментът от продукти на познати и непознати марки бяха впечатляващи. Предполагам познатите ни търговки вериги са наясно с платежоспособността на българина и затова предлагат само основните продукти на световни марки и то само в най-разпространените им разфасовки. Всички промоционални техники, които познавам, бяха използвани по възможно най-правилния начин, бяха насочени към точните потребители и действаха. Да, действаха постоянно, защото ценовите намаления наистина бяха намаления, защото „Купи 3 на цената на 2” наистина беше на цената на две, защото количките на касите винаги бяха пълни.

Неценовите тактики, прилагани от TESCO също ми направиха силно впечатление: приятната музика в магазина; усмихнатият и винаги готов да помогне персонал; мърчъндайзингът; програмата за лоялни клиенти, която предлага на притежателите на клубна карта безброй привилегии при пазаруване, пътуване и какви ли не други преимущества…какви ли не!

В TESCO храната винаги е прясна, регалите винаги са заредени, плодовете и зеленчуците винаги са свежи. В TESCO клиентопотокът е непрекъснат. В такъв магазин винаги намираш стоката, която търсиш. В супермаркет като този пазаруването винаги е приятно и най-вече бюджетно ориентирано. В такива магазини маркетингът винаги е на ниво.

Като млад маркетолог силно се надявам скоро дискаунтърите у нас да започнат да използват маркетинга във всичките му аспекти, като потребител – да изпитам отново чувството, което изпитах през изминалото лято!

Сподели

Четири години имах щастието да изучавам това, с което в момента се занимавам. Вече съм бакалавър по Маркетинг и смятам да продължа с магистратура по специалността. Интересувам се от управление на взаимоотношенията с клиенти, маркетинг на потребителски стоки, маркетингови изследвания и прогнозиране, маркетинг в телекомуникационната индустрия.

 

3 за публикацията

Маркетингът на един дискаунтър

Поля Бързашка

Поля Бързашка

Благодаря за мението! Да, тази статия е един вид реклама, но не виждам нищо лошо в това. Като лоялен потребител на веригата супермеркети, аз изказвам позитивното си отношение пред хората, споделям впечатленията си и казвам, че „в супермаркет като този пазаруването винаги е приятно и най-вече бюджетно ориентирано“. Това поведение всъщност е типично за част от лоялните потребители на даден бранд. Не намирам нищо „мазно“ в статията :)

Отговор

Поля, определено си красива, ама тази статия все едно майка ми я писала. Намирам я в Гугъл, като маркетолог ме привлича и си вика „я, колко интересно нещо. Може да науча нещо…“. Да, ама не. Това като пътепис си го написала, къде споменаваш нещо по-конкретно за маркетинговите похвати на този магазин :) Малко по-задълбочено трябва човек да се отнася към работата си, особено като постави толкова амбициозно заглавие 😉

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>