Маркетингът и концертите – Loud Festival 2012

След миналогодишните провалени концерти стана ясно, че участващите банди не са най-важното – организацията е от не по-малко значение. След пълното информационно затъмнение и недомлъвки, тази година подходът явно беше сменен и в играта се включи и маркетингът. Това се отрази и на комуникацията с феновете, и на цените на билетите (имаше някакви промоции), въобще – на цялата стратегия. Впечатленията ми са най-големи от рок и метъл концертите, случващи се последните години у нас, затова и ще разказвам за тях.

Досега мой личен фаворит като организатор са били Loud Concerts, като агенцията организира Kavarna Rock Fest 2010 и 2011. Тази година изоставиха Каварна и се заеха с малко по-мащабен проект – Loud Festival, който се проведе на 2-ри и 3-ти юни 2012 на Терминал 2 на летище София.

Всичко започна с обявяването на Loud Festival и първата участваща банда – W.A.S.P. още през ноември 2011. Имаше силно присъствие онлайн, първо в социалните мрежи – на 1-ви декември 2011 стартира официалната страница на събитието във Facebook, като беше използвана и страницата за миналогодишните фестове в Каварна. Първият пост в Twitter е от 6-ти декември 2011. Шест месеца (до края на май 2012) е един добър период за изграждане на онлайн общество от фенове, което да се интересува, да пита и да бъде активно. Официалният сайт на Loud Festival стартира на 17-ти февруари.

Нещото, което беше тотално ново и интересно за мен, беше проучването, проведено през януари 2012 от Алфа Рисърч. То представляваше периодичен онлайн панел за проучване на интереса към предстоящи концертни събития. Целта на панела беше да улесни работата на промоутъри и дистрибутори на пазара на музикални продукти и концерти в страната под формата на бърза обратна връзка с публиката. След всяка анкета имаше и награди – билети за различни музикални събития. Аз също се включих в панела донякъде от любопитство, донякъде като фен, а и наградите си заслужаваха. Въпросите бяха свързани с предпочитанията на феновете към цените, храна и напитки, зони за забавление, оригинални тениски, аксесоари и сувенири и т.н.

Групите бяха обявявани постепенно във времето, което създаваше очакване и предизвикваше силни отзиви в Интернет. След обявяването и на втората група за фестивала – Annihilator, билетите бяха пуснати за продажба още на 15-ти декември 2011. Имаше интересни заигравки с феновете, като например обявяване на буквите, с които започват групите, след което имаше доста гадаене.

С наближаването на фестивала активността на организаторите в социалните мрежи и на официалния сайт се повиши, като всеки ден се публикуваха снимки от изграждането на сцената и подготвянето на терена – work in progress, както се казва. Имаше и видео, което представяше обстановката и разположението на фестивала, строежа на сцената, както и атмосферата от самия фестивал.

С пристигането на Loud Festival с нетърпение очаквах да видя групите и организацията, разбира се. Определено беше направена крачка към подобрение на преживяването. Впечатли ме метъл караокето, което беше нещо ново за мен на такива събития, макар и понякога трудно за слушане. Имаше леко разнообразие в храната – явно проучването беше дало резултат, защото освен скарата се предлагаха различни салати, супи, десерти. Дотук – добре, проблемът беше, че храна има само на едно място и се образуват километрични опашки, което създаваше солидно недоволство. За купуване на напитки опашките също бяха големи. На втория ден бяха взети известни мерки за решаване на този проблем. За мен обаче epic fail се оказа калта пред сцената, за която не само че не се взеха мерки, но втория ден просто се превърна в едно блато.

Също така имаше щанд на Wizzard с оригинални дискове, както и щанд с оригинални фестивални фланелки, чаши и ключодържатели. По време на събитието имаше и фестивално радио, както и безплатен транспорт до 4:00 часа.

За самите концерти мога да кажа само едно – много големи имена на едно място – за всекиго по нещо. Не е тук мястото да се правя на музикален критик, но за мен първият ден като цяло беше по-слаб, все пак личен фаворит са ми Symphony X – голяма свирня, както се казва. Вторият ден беше епичен – Annihilator и Meshuggah се представиха повече от жестоко. Slayer са си Slayer.

Отзивите след събитието са смесени, но по мое впечатление положителните надделяват. Всеки преценява сам за себе си дали удоволствието от музиката на живо може да бъде съсипано от калта и чакането за храна и напитки. Все пак за мен това беше фестивал на европейско ниво – не беше на стадион, всичко около сцената беше тематично (без панаирджийски сергии), храната и напитките бяха добри, а за музикалното преживяване – няма смисъл да обяснявам.

 

4 за публикацията

Маркетингът и концертите – Loud Festival 2012

Десислава Кънчева

Десислава Кънчева

Примерът е чудесен – има какво да се научи да се от него. Макар подобна инициатива да изисква страшно много усилия и време – например по координацията на всички групи или сътрудници в организацията, които също трябва да се включат, резултатите са впечатляващи. Все пак, аз много се радвам, когато и у нас се правят крачки в положителна насока. И макар да бях разбрана погрешно (в коментар в социална мрежа), не визирам използването на страници във Facebook за нещо, което не е правено досега за подобно събитие. Просто цялостното усещане за внимание и вслушване в мнението на феновете ме впечатли. Радвам се, че се движим напред.

Отговор
Аватар

 

Вашият отговор на Стефан Русев Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>