Една калория нежност в повече с лилавите кравички на Милка

Днес ще ви представим първия ни гост в блога на Marketing Academy Club – нашата колежка Цветомира Трифонова. Тя е студент в четвърти курс, специалност Маркетинг в Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов, и изяви желание да ни разкаже малко повече за последната промоционална кампания на Milka. Оставяме думата на нея.

Milka се осмели да покаже нежност и определено направи една от най-успешните маркетингови (в частност промоционални) кампании от доста време насам. Залагайки формулата „малки подаръци, но да има за всички“, тя тотално подлуди потребителите с нейните посланици на нежността.

Frida, Resi и Lisl са три лилави кравички, облечени в Milka дрешки (шапка, елеченце и шалче). Те  носят своите послания – Осмели се да помогнеш, да покажеш нежност, да прегърнеш, изписани на коремчета им с бели букви на чист български. Те са по 15см, но са 150 000!

Защо кампанията е успешна (поне за страничния наблюдател):

  1. Уместно и продължително време – промоцията продължава около 3 месеца и обхваща важни дати като 14.02 и 08.03.
  2. Лесно забелязваща се и разграничима – промоционалните стикери се забелязват отдалече дори да не са поставени на специален промоционален дисплей, те са върху опаковката, късат се лесно.
  3. Възможност за регистрация чрез официалния сайт и Facebook страницата – напълно безплатно (добре за потребителите), води до увеличаване популярността на страниците и набиране на нови фенове, обратна връзка (добре за марката). Възможност за регистрация със SMS, който, забележете, няма да ви струва 2.40 лв.
  4. Обвързана със стратегическата цел на марката – „Milka е марката, която ще промени начина, по който се използва шоколадът – от тривиално лакомство за бягство ще го превърне в лакомство за всекидневно и ПРО-активно „събуждане на сладката ни същност“.” – това е информацията, посочена като описание на страницата във Facebook. За всеки маркетингов специалист (добре де, и за обикновения студент по маркетинг) е ясно различима стратегията на препозициониране. С нея се цели да се променят нагласите на потребители, те да се напаснат към тези на фирмата/марката – може би най-трудната стратегия! Със своите посланици на нежността обаче асоциациите лесно се променят – Milka, за да покажем нежност, за подарък, като символ на обичта.
  5. Комуникацията – кампанията набира популярност със самото стартиране, още преди да е пусната телевизионната реклама. Във facebook Milka отговаря на всички въпроси за промоцията, без да се сърди, че същите са зададени два поста по-надолу. Тя пожелава късмет на всеки, все още не спечелил, и приканва наградените да качат снимка на своите Frida, Resi и Lisl.
  6. Никой не може да й се сърди за забавянето с доставката на кравичките – по условие те ще бъдат доставени в срок от 45 работни дни (достатъчно голям за оптимизиране разходите по доставка).
  7. Всеки, който има повече от един печеливш код, получава различни кравички, а кой не би искал да събере трите различни? Ще ядем шоколади, докато и трите не станат налице!

А децата искат кравички. Ще отидем до близкия магазин и ще купим шоколад с кравичка. Тъкмо да съберем повече кодове, за да може цялото семейство да спечели една Milka спа почивка!

Сподели

Обучението ми по Маркетинг стартира в РУ „Ангел Кънчев”. След първата година смених университета, но не и специалността. В момента съм част от редовните студенти в магистърската програма по Маркетинг в СА „Д. А. Ценов”. Интересувам се от Маркетинг в социалните мрежи, Насърчаване на продажбите, PR, Маркетингови изследвания, Data mining, Измерване ефективността на маркетинговите решения, Зелен маркетинг и Потребителско поведение.

 

4 за публикацията

Една калория нежност в повече с лилавите кравички на Милка

Поли Козарова

Поздравления за поста! Чудесна е основната идея в рекламната кампания на Милка и аз съм й голяма фенка. Разбира се, и на шоколодите. Рядкост е, за съжаление, рекламните кампании да са ненатрапчиви и да призовават към нежност, доброта, толерантност. Според мен компаниите, които мислят в тази посока и успеят да го реализират, ще имат безспорно конкурентно предимство.

Отговор

Цветомира Трифонова

Радвам се, че Ви е харесала статията ми. Аз също съм на мнение, че подобен тип кампании са един добър избор. Послания, насочени към чисто човешките взаимоотношения, леко забравени в забързаното ежедневие, няма как да не събудят добри чувства у потребителите.
Бях очарована от последователността и постоянството на Milka. С всяка следваща активност се затвърждава посланието „Осмели се да покажеш нежност” – рекламата, въпросната промоция с посланиците :), Фестивалът на Нежността, та дори и с продуктите Dare to Love и Dare to Smile, докато при други кампании ясно проличава липсата на ясна маркетингова стратегия и лутане между краткосрочно увеличаване на продажбите и изграждане на имидж в дългосрочен план. Тук видях как двете не само не се изключват, но и се допълват! И нещото, което ме впечатли най-много – силата на facebook като комуникационен канал, когато се използва правилно!

Отговор
Аватар

 

Вашият отговор на бИЛЛЪ Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>