Как мина срещата „Ключови компетентности на младия маркетингов специалист“

Както знаете, на 21.05.2012 г. се проведе второто събитие, организирано по наша инициатива. То премина под формата на среща-дискусия с представители от JobTiger LTD и JobTiger.tv. Наши гости бяха Светлозар Петров – Managing Director JobTiger LTD, Нели Малакова – Recruitment Specialist JobTiger LTD и Денислава Симеонова – Project Manager Jobtiger.tv. Фокусът на срещата бяха различните позиции, свързани с маркетинг, и как да сме добри в това, което правим.

Поля Бързашка от Marketing Academy Club откри срещата и покани Светлозар Петров. След като той каза няколко встъпителни думи и даде тон на събитието, Нели Малакова ни разказа какво е да работиш „Маркетинг“, както и много примери от нейния опит в тази професия. Разказа ни още за различните позиции, свързани с маркетинг, и по-конкретно – какво е да си Brand Manager. Според нея, много е полезно да се започне от позиция, свързана с продажбите – например търговски представител, защото така човек се учи да отчита сигналите от пазара.

Много е полезно кариерата в маркетинга да започне от sales, защото така човек се учи да отчита сигналите от пазара.

Също така от Нели Малакова научихме, че за един Brand Manager е много важно да следи ежедневно пазара и реагира бързо, както и че неговите ключови умения са:

  • Познание;
  • Желание за познание;
  • Аналитичност;
  • Умение за работа с хора;
  • Комуникативност;
  • Приоритети;
  • Дързост;
  • „Out of the box“ thinking.

Като завършек, Нели Малакова обобщи:

Да си Brand Manager е едно голямо приключение и е нужно да го искате силно, за да го постигнете.

Презентацията на Денислава Симеонова беше насочена към това как да се маркетираме и какви са новите умения за работа и успех. Съветите й към нас за усъвършенстване бяха в следните насоки:

  • Да намерим това, което харесваме, и това, което правим най-добре;
  • Да се грижим за собствения си имидж и постоянно да учим;
  • Да създаваме контакти;
  • Да сме гъвкави и устойчиви на кризи;
  • Да учим как се случват нещата;
  • Да минаваме през различни сектори и типове компании и организации.

Също така Денислава Симеонова ни разказа и за новите професии, в които маркетингът се съчетава с други умения, като например: графичен дизайн, програмиране, журналистика, видео и задължителния компонент – чужди езици.

За да бъдем забелязани като млади хора с интереси в маркетинга, добре е да:

  • Следим тенденциите в блоговете;
  • Да водим блог или поне да се включваме в дискусии;
  • Да участваме в конференции, семинари, изложения и така да създаваме контакти;
  • Да опитваме стажове на различни позиции и в различни сектори.

Срещата завърши с положителните думи на Денислава Симеонова:

Нека работата ти е удоволствие!

Десислава Кънчева от Marketing Academy Club разказа за предстоящите активности на клуба, като срещите между студенти и хора от практиката в областта на маркетинга продължават с пълна сила и през следващата учебна година.

Сподели

Категории

Етикети

Marketing Academy Club е създаден от студенти, изучаващи и интересуващи се от маркетинг. Той обединява както личностните, така и всички други чисто човешки различия около общи интереси. Клубът ще се стреми да докаже, че младите хора в България са будни, интелигентни и умеят да изразяват свободно и да защитават мнението си.

 

5 за публикацията

Как мина срещата „Ключови компетентности на младия маркетингов специалист“

Иван Крумов

Съжалявам, че не можах да дойда, знаех си че ще има полезни съвети за нас, ще гледам за в бъдеще да не пропускам важни събития :)

Отговор
Десислава Кънчева

Десислава Кънчева

Беше интересно, дано това обобщение на събитието да ти е било полезно :)

Отговор
Аватар

 

Вашият отговор на Mehmed Kyuchukaliev Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>