Ако сте от хората, които се интересуват от връзки с обществеността и фирмен имидж, сигурно сте изчели стотици статии за това, как да направим бизнеса си по-успешен, но тази статия не е една от тях. С уговорката, че има стотици начини да съсипете бизнеса си или собствения си имидж, аз ви представям един сценарий, включващ 5 лесни стъпки, чрез които може да постигнете именно този реузлтат.
Стъпка 1 – Разчитайте на себе си или наемете възможно най-некомпетентния PR специалист, за когото се сетите. Това ви гарантира създаването на PR криза, оттам и кризисен PR, който благодарение на вашата или на наетия за тази цел човек некомпетентност, ще задълбочи проблема;
Стъпка 2 – Избягвайте медиите, но го правете възможно най-явно. Някоколко съвета за тази ключова стъпка:
- Затискайте вратите на офиса си
- Излезте от заден вход, докато медиите ви очакват пред главния
- Проявете физическа сила – ударете журналист, оператор или просто счупете камерата
Стъпка 3 – Приемете медиите. Не, това не противоречи на Стъпка 2, то е логичното ѝ продължение. Изберете си един от трите предложени варианта по-долу:
- С цялото безочие, което имате в резерв, потвърдете наличието на проблема и съобщете, че това не е нещо, от което да се срамувате. Може да вметнете, че всяка една компания би направила същото и не го прави, само защото не може да си го позволи, за разлика от вас
- Отречете наличието на проблем. Обвинете конкуренцията в клевета. Ако информацията вече е тиражирана в медиите, заплашете ги със съд. Направете публичен, неуместен и неадекватен жест към засегнатите от „мнимия” проблем, породен от неверните изказвания по ваш адрес. Най-добре е жестът да е с финансов характер (парична компенсация)
- Прехвърлете отговорността на трето лице
Стъпка 4 – Защитавайте главния виновник за създадената ситуация до последно. Едно повишение или преизбиране на същата длъжност ще засвидетелстват вашето положително отношение към него. Ако вие сте пряко отговорен – демонстрирайте завидно спокойстивие, купете си нова кола, екскурзия до Марс или увеличете заплатата си, появявайте се в нетрезво състояние на публични места – това ще ви гарантира масовото недоволство, към което се стремите!
Стъпка 5 – Създайте нов проблем! Още преди всички да са забравили за предния ви гаф, направете нов! Не разчитайте само на злопаметността на хората – затвърдете позицията си.
Истината е, че ако и след тези стъпки Ви останат лоялни клиенти или поддръжници, ще се наложат по-радикални мерки, излизащи от обхвата на връзките с обществеността. Отворена съм за нови предложения по темата, които може да оставите под формата на коментар по-долу.
9 за публикацията
Как да съсипем имиджа си – 5 PR стъпки, гарантиращи сигурен провал