Как да съсипем имиджа си – 5 PR стъпки, гарантиращи сигурен провал

Ако сте от хората, които се интересуват от връзки с обществеността и фирмен имидж, сигурно сте изчели стотици статии за това, как да направим бизнеса си по-успешен,  но тази статия не е една от тях. С уговорката, че има стотици начини да съсипете бизнеса си или собствения си имидж, аз ви представям един сценарий, включващ 5 лесни стъпки, чрез които може да постигнете именно този реузлтат.

Стъпка 1 – Разчитайте на себе си или наемете възможно най-некомпетентния PR специалист, за когото се сетите. Това ви гарантира създаването на PR криза, оттам и кризисен PR, който благодарение на вашата или на наетия за тази цел човек некомпетентност, ще задълбочи проблема;

Стъпка 2 – Избягвайте медиите, но го правете възможно най-явно. Някоколко съвета за тази ключова стъпка:

  • Затискайте вратите на офиса си
  • Излезте от заден вход, докато медиите ви очакват пред главния
  • Проявете физическа сила – ударете журналист, оператор или просто счупете камерата

Стъпка 3 – Приемете медиите. Не, това не противоречи на Стъпка 2, то е логичното ѝ продължение.  Изберете си един от трите предложени варианта по-долу:

  • С цялото безочие, което имате в резерв, потвърдете наличието на проблема и съобщете, че това не е нещо, от което да се срамувате. Може да вметнете, че всяка една компания би направила същото и не го прави, само защото не  може да си го позволи, за разлика от вас
  • Отречете наличието на проблем. Обвинете конкуренцията в клевета. Ако информацията вече е тиражирана в медиите, заплашете ги със съд. Направете публичен, неуместен и неадекватен жест към засегнатите от „мнимия” проблем, породен от неверните изказвания по ваш адрес. Най-добре е жестът да е с финансов характер (парична компенсация)
  • Прехвърлете отговорността на трето лице

Стъпка 4 – Защитавайте главния виновник за създадената ситуация до последно. Едно повишение или преизбиране на същата длъжност ще засвидетелстват вашето положително отношение към него. Ако вие сте пряко отговорен – демонстрирайте завидно спокойстивие, купете си нова кола, екскурзия до Марс или увеличете заплатата си, появявайте се в нетрезво състояние на публични места – това ще ви гарантира масовото недоволство, към което се стремите!

Стъпка 5 – Създайте нов проблем! Още преди всички да са забравили за предния ви гаф, направете нов! Не разчитайте само на злопаметността на хората – затвърдете позицията си.

Истината е, че ако и след тези стъпки Ви останат лоялни клиенти или поддръжници, ще се наложат по-радикални мерки, излизащи от обхвата на връзките с обществеността. Отворена съм за нови предложения по темата, които може да оставите под формата на коментар по-долу. :)

Сподели

Обучението ми по Маркетинг стартира в РУ „Ангел Кънчев”. След първата година смених университета, но не и специалността. В момента съм част от редовните студенти в магистърската програма по Маркетинг в СА „Д. А. Ценов”. Интересувам се от Маркетинг в социалните мрежи, Насърчаване на продажбите, PR, Маркетингови изследвания, Data mining, Измерване ефективността на маркетинговите решения, Зелен маркетинг и Потребителско поведение.

 

9 за публикацията

Как да съсипем имиджа си – 5 PR стъпки, гарантиращи сигурен провал

SARA DAVIDOVA

njmam dumi…po umestno predlogenie za proval,no sum 100 % SIGURNA,CHE TOVA SA SAMO LEKITE PROJVI,KATO POKAGEM I KALASHNIZITE S NESHTO PO- RADIKALNO KATO TERORISTRICHESKA GRUPIROVKA I NJKOI KOSMICHESKI ASTEROID S INOVATIVNO ORUGIE I ZAPLASHIM SUS SVURSHEKA NA SVETA V PRENOSEN I BUKVALEN SMISUL, E -TE TOVA SGTE E ISTINSKIJT APOKALIPSIS V “biznesa“ $$$$!!!

Отговор

Здравейте Сара,

Всеки е добре дошъл да сподели мението си в нашия блог, колкото и екстравагантно да е то на пръв поглед. Аз няма да коментирам Вашето – считам, че то ясно и недвусмислено казва много неща. Искам само да Ви помоля да спазвате правилата за комуникация в блога, които можете да намерите тук: http://marketing.uni-svishtov.bg/club/about-blog/

Считам, че като домакини на това онлайн пространство за споделяне на знания, опит, интереси, добри практики и друга полезна информация в областта на маркетинга, имаме правото да изискваме от скъпите за нас посетители да спазват някои елементарни правила, за да поддържаме комуникацията помежду си на ниво и да бъде тя пълноценна за всички.

Все пак, благодаря Ви за споделеното мнение!

Отговор

SARA DAVIDOVA

KATO NABLJDATEL S CHUVSTVO ZA HUMOR,NO NE S PRETENZII ZA PROFESIONALIST V MARKETINGA – I NE S AKADEMICHEN TON NA SATIRA I OPREDELJNE NA INOVATIVEN PODHOD NA IZRAZJVANE -DA RECHEM ,CHE NE TRJVBA DA SE PRIEMA OTGOVORNO PROFESIONALNO S TON NA PROFESOR PO MENIDGMUNT…/I VSE PAK PODHODUT E TOCHEN I POZVOLJVAM VASHETO ZACHITANE NA PRAVILA DA BUDE SPAZENO /KATO SE IZTRIE MOJT „FAUMAZEN “ KOMENTAR! PROSTO DA BUDE PRIETO KATO INDIVIDUALNO I NEZADULGITELNO ZA PUBLIKUVANE VUV FORUMA KOMENTIRANE!
MOITE POGELANIJA ZA OSHTE PO -OSTRI STUPKI VUV VASHIJT FORUM!
SURDECHNI POZDRAVI: SARA DAVIDOVA

Отговор
Цветомира Трифонова

Цветомира Трифонова

Сара, благодаря за коментарите :) Аз, като автор на статията, си признавам, че не съм специалист по PR, затова и не си позволявам да давам съвети как се прави. :) Статията представя моите виждания по един не-академичен и не-сериозен начин – именно, защото е такава (а и ще предотврати включването ѝ в някой copy/paste доклад например). :) Разбира се, че няма нищо лошо и в коментарите да има насмешка. Колегата по-скоро е имал предвид използването на латиница и включения Caps Lock (който, както знаете, в Интернет пространството се приема като говорене на висок тон, или казано по-така – карате ми се). Надявам се не това е била целта на коментарите Ви :) Поздрави и на Вас и се надявам да не сте останала с лоши чувства 😉

Отговор

SARA DAVIDOVA

Здравейте ,на екипът на МА “ CLUB “!Очевидно се получило разминаване в приемането на коментара.Представянето на статията,ми допадна и инстинктът за ентусиазирано допълване се включи.НАДЯВАМ СЕ ДА НЕ СЕ ПРИЕМА ПОГРЕШНО,като изключвам и си запазвам правото на специфичен хумор,характеризиращ индивидуалността ми!
Благодаря,за уточнението за кирилица- като нова в интернет-линията,беше полезно.
Искрени пожелания за развитието на „цивилизован“ и просперитетен бизнес!

Отговор
Цветомира Трифонова

Цветомира Трифонова

И ето, че се разбрахме :)

Мел

Този списък определено ме развесели, но тъжното е, че онези, за които е скритото послание в него, никога няма да го разберат. Те считат себе си за еталон за ПР професионализъм и дори могат да размахат купчинка с награди и сертификати, прикриващи базовото неразбиране на функцията „връзки с обществеността“….

Отговор
Цветомира Трифонова

Цветомира Трифонова

Радвам се, че статията ми Ви се е харесала. За съжаление сте абсолютно права за останалото :)

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>