Къде бяхме през април?

893601_4777017063573_1808610645_oЗдравейте, приятели!

През април не бяхме много активни онлайн, но за сметка на това офлайн активности не липсваха. Месецът се оказа изключително динамичен и наситен с положителни емоции.

„Бизнесът в действие”

Маратонът стартира на 5-ти април и последвалите 2 дни, когато за четвърта поредна година в Свищов се състоя събитието “Бизнесът в действие”, организирано от AIESEC – Свищов. На събитието имаше и представител на  Клуба ни – Мартина Кръстева. Участие във форума взеха фирмите IT Design Adv – с маркетингов казус, AIESEC Свищов – с маркетингов казус, Устрем – HR казус, Ериакс ООД – експортна търговия, СА „Д. А. Ценов“ – с IT  и одит. Организациите се бяха постарали да поставят студентите в една максимално реална обстановка, в която им се наложи да изградят стратегии и решават проблеми от съответния бранш, в който оперира конкретната фирма.

За решение на казусите бяха предвидени почти два дни, през които екипите успяха да се опознаят, да стиковат характерите и качествата си, за да могат по най-добрия начин да представят идеите си. На 7-ми април бе представянето на решенията пред журито. Всички участници бяха работили усърдно и показаха, че е добра идея бизнесът да търси свежи идеи именно на такива форуми. Събитието приключи успешно, като всички участници получиха сертификати за активно участие.

„Национална олимпиада по маркетинг 4.0”

Следващата спирка за Marketing Academy Club беше в София с участие в „Национална олимпиада по маркетинг 4.0”. Тя се проведе на 13 и 14 април в Университета за национално и световно стопанство.  Включиха се десет екипа от шест български университета. Стопанска академия „Д. А. Ценов” участва с два отбора в състезанието, като и в двата имаше представители на Marketing Academy Club. В единия отбор участие взе колежката ни Мартина Кръстева, а в другия – Яна Богданова и Мариян Крачунов. През първия от „олимпийските” дни всички участници бяха изправени пред значителен обем информация и задачи, свързани с таргетиране и сегментиране на пазара на кафе продукти. Казусът за олимпиадата бе предоставен от Nestle България, а мениджърски екип на фирмата, начело с Даниела Николова – Mениджър напитки, журираше участниците. За пет часа работа екипите трябваше да се справят с изграждането на няколко концепции за развитие на продукт, създаването на презентация и доклад. На следващия ден всеки отбор имаше своите петнадесет минути, за да презентира решенията си пред журито. След представянето на всички университети и времето за съветване на оценителите от практиката, настъпи най-вълнуващият момент от двудневния маратон. Nestle България връчиха първа, втора и трета награда. Нашите момичета и момчета грабнаха цели две места. Отборът с участието на Марти спечели призовото първо място, а другият – с Яна и Мариян – се пребори за не по-малко достойното трето място. Второто място бе заслужено отредено на един от двата отбора на Варненския икономически университет. Победителите получиха грамоти за своето класиране, а всички участващи си тръгнаха със сертификати за участието си на форума и допълнителни награди. Олимпиада 4.0 беше истински вълнуващо събитие за всички и най-важното – възможност за младите хора да реализират знанията си.

„Кариери в маркетинга 2013”

След София част от нас заминахме за Балкана, където взехме участие в тридневен семинар, организиран за абсолвентите на специалност „Маркетинг” в Стопанска академия „Д. А. Ценов”. Той се проведе от 26 до 28 април 2013г. в учебната база на СА „Д. А. Ценов“ в с. Орешак. Темата, под която премина уикендът, бе „Ключови компетенции и изисквания към маркетинговия специалист”. Тази година гост лектори бяха проф. Симеон Желев и неговата съпруга д-р Румяна Желева. Срещата беше много полезна за всички студенти, тъй като бяха обсъдени въпроси от различни области и имаше следните акценти:

  1. Съвети за завършващите от гледна точка на работодатели и преподаватели. Проф. Желев сподели, че за всички нас има място в сферата на маркетинга, стига да нямаме първоначални свръхочаквания. Най-доброто начало се поставя, ако всеки един погледне за себе си в перспектива и реши в каква точно ниша на маркетинга би искал да се развива. По негово мнение работа има много, но добрите кадри са малко. От гледнa точка на преподавател, проф. Желев ни посъветва да не свикваме да четем литература от порядъка на две страници, по-удачно ще е да са 2000. Представи ни много ценни съвети под формата на крилати изрази, обвързани с маркетинга и така желаната кариера, към която всеки от нас се стреми. Например „за всеки влак си има пътници”, но ние ще изберем класата, също така и посоката – било то за село или за Париж.
    Проф. Желев отвори тема и за това, какво липсва в младите кадри, желаещи да се развиват в изследователските агенции, а именно:

    • липса на статистическа култура
    • липса на каквато и да е интерпретация от получените данни, като тук важен въпрос е, какъв е управленският смисъл на информацията
    • ниска мотивация за развитие и самоусъвършенстване
    • липса на реалистична оценка от необвързано с агенцията лице
  2. Навлизането на маркетинговия човек в рекламните агенции. Как той уравновесява нещата и поставя творчеството за цел на маркетинга. Тук д-р Румяна Желева направи малка препратка към миналото и съпоставка със тогавашното и днешното състояние на рекламния бизнес. Тя също подчерта, че хляб има в рекламния бизнес, защото винаги е имало нужда от реклама в най-общ смисъл и винаги ще има. Това, което се променя, е единствено формата, опаковката на представянето. Рекламата в България все още се разбира като доста общо понятие и всяка агенция лесно се нарича рекламна, а в повечето случаи, нямат истински повод за това. Рекламни агенции са тези, които създават уникални продукти, а не просто печатни материали. Студентите пожелаха да разберат повече за структурата на творческата рекламна агенция и нейната работа или по-конкретно за работата на „отдел клиенти” и „творческия отдел”.

В априлския ни маркетингов маратон включваме и присъствието на Яна Богданова на Webit Digital Summit Bulgaria 2013. Но за него, четете по-подробно тук.

Снимки от събитията може да разгледате тук.

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>