K2Web – още една отключена врата към Мрежата

Тази седмица се проведе обучителният семинар K2Web в София, на който се дискутираха най-актуалните теми в областта на дигиталния бизнес, маркетинг и комуникации. Благодарение на Иво Илиев имах възможността да присъствам и на двата дни (05.07 и 06.07) на събитието.

Програмата започна с лекция на Павел Хаджиев – старши специалист „Подбор” и сертифициран GCDF кариерен консултант в www.jobtiger.bg. Той сподели какви са тенденциите в търсене на работа в IT сектора и даде съвети как да подходим при кандидатстване за определена позиция. Според него обявите не са най-добрият начин за намиране на работа, защото по тях кандидатстват стотици хора и вероятността да не ви забележат е голяма. По-подходящо е да се работи с кариерен консултант или да се свържем директно с HR мениджъра на желаната от нас компания чрез социалната мрежа LinkedIn.com. Павел посъветва да поддържаме профила си в LinkedIn, а ако все още не сте се регистрирали – да го направите. Желателно е да се попълнят всички полета за образование, професионален опит, умения, награди и други, както и да се присъединим към групи, свързани с професионалната ни сфера (добро впечатление прави ако има и чуждестранни групи, не само български). По темата за неподходящите e-mail и снимка, които кандидатите слагат в CV-та си, той добави: „Масово хората не спазват тривиалните правила, които всички знаем”.

Ален Попович, който е маркетинг мениджър на Social Me, говори за маркетинг и комуникация в социалната мрежа Facebook и за най-често срещани проблеми при изграждането и поддържането на фен страници. Ален започна с думите „Не е нужно да сме навсякъде в Интернет, само там където са клиентите ни”. След като направи съпоставка между традиционните и социалните медии, сподели че в една фен страница на фирма по-важна е ангажираността на феновете, а не техния брой. Хората търсят преживяване, затова е хубаво да се експериментира с Facebook приложенията за игри, коментари и споделяне. Въпреки че това бе една от най-забавните и комични лекции (заради леките технически гафове и виртуалния секс, който Ален се опита да направи в залата), той обясни подробно за Edge rank, Open graft protocol, Organic share и Action objects в социалната мрежа. За финал даде няколко съвета как да се справяме с хейтърите:

  • Приемайте ги като потенциални клиенти;
  • Не казвайте, че не са прави;
  • Не им казвайте какво да правят;
  • Не опитвайте да сте доминиращи в комуникацията;
  • Не е  нужно да им отговаряте веднага (под  ефект на емоция) – помислете.

На тема „Новостите в областта на SEO. Успешни практики, съвети и бъдещи тенденции при оптимизацията за търсещи машини” лектор бе Огнян Младенов. Като  собственик и управител на агенция SEOM, Огнян обясни разликите между Panda и Penguin ъпдейтите, по какъв начин могат да засегнат сайтовете и как да се предпазим от тях. В периода април-юли 2012 г. 40% от сайтовете в топ 10 са пострадали от Panda и Penguin.

Последната лекция в четвъртък бе на Станислав Димитров (Маркетинг мениджър и SEO специалист в дигитална агенция Hop Online) на тема „Дигитален маркетинг в ерата на Google. Полезни инструменти и работещи решения от Google за всеки бизнес”. Станислав разказа за различните приложения на Google, като обърна по-голямо внимание на Google Analytics, Google Webmasters, Google Places, Google AdWords и YouTube.

В края на първия ден, организаторите на К2Web раздадоха и първите в България награди за Facebook страници … И победителите са:

K2Web awards:

Вторият ден (06.07) на K2Web бе открит от Любомир Аламанов (Старши партньор в APRA Porter Novelli) и Бисер Вълов (ПР специалист в агенция APRA Porter Novelli). Те ни дадоха много добри съвети как се управлява репутацията в Интернет и как да се справим с кризисни ситуации в онлайн пространството. Любомир разказа с какво се характеризират кризите онлайн и как трябва да се процедира по време на решаването им. Друго важно действие при кризисния PR е пост-кризисен анализ: анализ на резултатите; на хората, работещи в кризисния щаб; на архива; на комуникационните канали, както и да се дадат препоръки за корекции. Но най-важно е да се спазва Правилото на 5те „П”: Правилната Предварителна Подготовка Предотвратява Провал. Бисер, пък, разказа за българската народопсихология и как ние ценим хитростта повече от достойнството. Също така ни посъветва как да реагираме на негативни коментари и на похвали.

Лекцията на Иво Илиев (Консултант дигитален маркетинг и реклама) за „Дигиталното днес” също беше една от най-интересните (лично за мен).  Той започна с думите, че вече не е достатъчно само да се продава на потребителите, а е нужно и да се изгради емоционална връзка с тях. Това се постига с различни Call–To–Action активности като игри, споделяне на снимки, коментари и други. По една или друга причина най-споделяни и коментирани са темите за секса и хейта. Но да се задържи вниманието на Facebook потребителите не е лесно. За целта трябва:

  1. да имаме добре изградена стратегия за присъствие в социалните мрежи;
  2. да се изгради общност, в която потребителят да се чувства емоционално въвлечен и приобщен (Концепция „Social by Design”);
  3. да се интегрират различните social products – plugins & modules (like button, share button, subscribe button, comments и т.н.), facebook applications, Open graph protocol;
  4. да се създаде вирусен ефект.

След кратка почивка и куп „хейтърски” и не чак толкова такива коментари и шеги, на сцената се качиха Явор Колев (Началник сектор „Компютърни престъпления“ при ГДБОП) и Евгени Йорданов (Web manager на Webfiniti). Те разгледаха социалните мрежи като поле за действие на организираната престъпност и обсъдиха рисковете, които се крият в тях. Явор Колев обясни какви са тенденциите в потреблението на интернет и как от ГДБОП се борят с престъпления над интелектуалната собственост и сексуална злоупотреба. Освен чрез Детска педагогическа стая и провеждане на лекции по училищата, те се стремят да впрегнат интелекта на хакерите за добри цели. Някои от младите престъпници поемат в правилната посока (дори има такива, които впоследствие помагат на ГДБОП), други за съжаление продължават по същия път. Има и младежи, които  дори не осъзнават сериозността на действията си. Г-н Колев дори спомена един от случаите, в който задържаният младеж, след куп разговори с полицаите, заявил „И все пак е яко да видиш Явор Колев на живо”.

Евгени продължи темата, като даде няколко примера как се крадат Like-ове (like jacking) чрез фалшиви профили и картинки във Facebook, как процедират крадците на профили и фен страници (phishing), както и за спам атаките.

За финал на лекционната част Борил Богоев (Управител  на Webface Consult) разкри няколко техники за успешен e-mail маркетинг. Сред най-важните неща, на които трябва да се обърне внимание, са:

  • Subject – темата на изпратеното писмо трябва да предизвика интерес и любопитство и да последва отваряне на съобщението;
  • Body – текста на посланието да информира потенциалните клиенти и да ги заинтересува;
  •  Call-to-action – трябва да има фраза или послание, които осигуряват кликване върху линка.

Двудневният семинар завърши с дискусионен панел, на който всички гости можеха да зададат различни въпроси на лекторите. Надявам се отново да има подобно събитие, на което да успеят да присъстват повече млади хора, защото знанията и контактите, които се придобиват, са много ценни. Пък кой знае, другия път може ние да сме победители в номинацията за маркетинг блог.

 

10 за публикацията

K2Web – още една отключена врата към Мрежата

Alexander Philipov

Браво! Радвам се, че си присъствала на такова голямо събитие :) Също така държа да кажа, че ставаш все по – добра в писането на тези „постове“ или както там се наричат 😉

Отговор
Полина Декова

Полина Декова

Благодаря :) Семинарът беше наистина добре организиран – страхотни лектори и актуални теми. А колкото да писането – старая се статиите да са интересни и наистина се надявам да ставам все по-добра.

Отговор
Полина Декова

Полина Декова

Димитър, Бисер, радвам се, че статията ви е харесала. Както написах и по-горе, лесно е да се пише за събитие, когато лекторите са добри :)

Отговор

Поли Козарова

Поли, аз пък се радвам, че организаторите на събитието са ви поканили! Вашият маркетинг клуб го заслужава :)

Отговор
Полина Декова

Полина Декова

Аз бях представител на Клуба, но не по покана на организаторите. Спечелих безплатен пропуск от блога на Иво Илиев. Надявам се на следващото подобно събитие да присъстваме целия клуб :)

Отговор

Доста интересно написано. За съжаление не останаха подобни читави събития, поради причината, че SEO конференция вече я няма, както и някои от големите семинари за оптимизация за търсачки и маркетинг. Надявам се скоро пак да има K2Web.

Отговор
Аватар

 

Вашият отговор на Иван Крумов Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>