Жените обичат изненади, които са очаквали!

Дали бихте могли да дадете пример за рекламна кампания, която използва телевизионната реклама като препратка към интернет страница? В настоящата статия аз ще ви посоча примери, илюстриращи този интегриран метод за комуникация, като с тяхна помощ ще се опитам да изведа необходимите за това предпоставки и ползи.

 Gusto – черната пантера, отправяща провокативни реплики от екрана, които всяка дама би оценила и веднага използвала като свой статус в социалната мрежа, ни приканваше да разберем повече от страницата й във facebook.
Там намираме още послания – загадъчни, изпълнени с нежност и страст в точните дози, харесани и споделени, обсипани с коментари в същия дух, коментари на дами от цялата страна, макар че черното коте не крие своите по-специални симпатии към пловдивчанките! Не стига това, ами и в един съвсем обикновен ден, на изкусния ласкател му хрумна гениалната идея да изпрати свои асистенти по главната улица в града, които да зарадват дамите с по една жълта роза, леко отворена, символ на приятелство, с което категорично спечели женските сърца. Безспорно добре таргетирана кампания! Когато черната пантера прикани хилядите си почитателки да разберат къде ще ги заведе, по-голяма част от тях познаха – Mall Plovdiv, но макар и очаквана, тази изненада леко ги разочарова. Е, да, дамите обичат да пазаруват. Това е факт, но shopping-ът не се връзва с представата за романтика и мистериозност, с която Gusto ги обсипваше всеки ден в един немалък период от време. Истината е, че мнозинството виждаше в Gusto името на нов луксозен ресторант, СПА център, или хотел. Макар и леко разочаровани, дамите не се отказаха от страницата. Тя продължава да трупа популярност главно чрез организираните игри с подаръци, които най-често приканват участничките да поканят свои приятелки.

Мила от Loop – тя е на 20, студентка, живее в София и има 1000 безплатни SMS-a в мрежата на Loop. Тя прави социален експеримент – праща SMS-и на непознати, които пише от своя GSM с QWERTY-клавиатура, също Loop. А, да! И между другото си търси мъж! Нейната история можете да проследите на официалната страница на най-младата мрежа. Начинание, което със своя приключенски характер веднага грабна тийнейджърите! Под видеоклиповете, които показват изживяванията на Мила, валят коментари с номера започващи с 0883 (и не само), придружени с молбата „прати на мен”, „обади се на мен”! Всичко това върви в комплект с facebook страницата „Толкова откачен SMS дали имаш в телефона?”, където всеки споделя най-интересните SMS-и, които е пращал/получавал. Отново пример за добре таргетирана кампания, която със своя голям мащаб се помни много по-дълго и предизвиква интерес много по-бързо, отколкото обикновената телевизионна реклама.

Всъщност, първата подобна кампания, която набра популярност беше тази на Швепс, която ни приканваше да разберем края на историята на schhh.bg. Там късометражни филми доразказваха истории „за хора с минало”.

Макар и интересна, този тип комуникация не е подходяща при голяма част от случаите в практиката. Нейното използване изисква предпоставки, липсата на които би довела до провал на кампанията.

Кога са подходящи подобен тип рекламни кампании:

  1. Когато сме наясно точно какъв е профилът на целевия сегмент, към който сме се насочили и с какво бихме могли да привлечем интереса му;
  2. Когато разполагаме с очертана стратегия за поддържане на този интерес, веднъж щом сме ги привлекли в Интернет пространството;
  3. Когато разполагаме с достатъчно добри специалисти, които да поддържат страницата (атрактивен дизайн, свежа информация).

Защо са подходящи подобен тип рекламни кампании:

  1. Насочват потребителите към място, където ще могат да получат повече информация за предлагания продукт/услуга;
  2. Само заинтересовани лица ще последват призива и ще посетят адреса;
  3. Веднъж събрани на едно място, целевите клиенти могат да бъдат подлагани на различни маркетингови стимули, които не изискват мащабни финансови вложения от страна на фирмата;
  4. Личният избор за участие води до интерактивност – потребителите активно участват в процеса и това ги кара да се чувстват специални.

Като един голям WARNING с червени букви, обаче, трябва да се отбележи, че посланието трябва да е свързано с продукта. Едно послание, колкото и примамливо и неустоимо да е за целевата аудитория, трябва да може да предизвика правилната асоциация, не трябва да възниква противоречие между възприемането на посланието и това на продукта. Те заедно трябва да образуват едно завършено цяло! Не само жените не обичат изненади, които не са очаквали! 😉

 

7 за публикацията

Жените обичат изненади, които са очаквали!

Ирина Цветкова

Чудесен анализ. Особено ми допадна частта, в която се казва, че никой не обича изненади. :)

Отговор
Цветомира Трифонова

Цветомира Трифонова

Аз съм ЗА приятните изненади, но те се явяват по-скоро като оправдани надежди, не типичното неочаквано „Surprise“ :)

Отговор
Аватар

 

Вашият отговор на Цветомира Трифонова Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>