Годишно обучение: Програма „Учебна компания за студенти“ 2012г.

На 29 и 30.11.12г. се проведе обучение по програма „Учебна компания за студенти”, организирано от Джуниър Ачийвмънт България. През тези два дни, студенти от различни университети имаха възможност да  научат какво е да си предприемач, да разберат, какво е да си част от екип с напълно непознати и да участват в иновационно състезание. Събитието се проведе в административната сграда на Нестле България.

Първият ден премина в различни изненади. Още при регистрацията отборите откриха, че няма да се състезават в състава в който са дошли, а че ще бъдат преразпределени в отбори със студенти от други университети. Това действие на организаторите предотврати всякакви предварително разработени стратегии и постави участниците в равна стартова позиция. Последва официалното откриване от организаторите – Джуниър Ачийвмънт България и домакините – Нестле България.

Следващите няколко часа преминаха в различни представяния. Хора от практиката дефинираха по собствен начин какво е да си предприемач и споделиха опита си като такива. За Цветелина Стоянова, управител на Маркет Линкс, предприемачеството означава отговорност, а Тодор Саракчиев, консултант в Джуниър Ачийвмънт България, размърда мозъците на студентите в залата, като ги накара сами да се запитат, какво е характерно за предприемача. В края на деня се появиха Eventteam. Те поставиха пред екипите различни малки задачи, с цел да разчупят леда между съотборниците.

Вторият ден започна отново с Eventteam. Този път те оцениха презентационните умения на  екипите. Наблегнаха на това, колко са важни дори и най-малките движения, когато си на сцена. След свежите идеи на Eventteam дойде ред на казуса. Всеки от екипите имаше за задача да разработи иновативна идея, като посочи своята визия, необходимата инвестиция и маркетинговата стратегия за своята идея. В състезанието участваха десет отбора. Десетте екипа имаха 3 часа да разработят идеята си и да измислят как да я представят пред журито. В помощ на студентите бяха на разположение част от маркетинговия екип на Нестле България.

След обяда последва представяне на презентациите пред жури, а накрая и дългоочакваното награждаване. Освен първа, втора и трета награда, журито реши да разпредели и две специални награди – за устойчив бизнес и за отлични презентационни умения. Идеите за иновации бяха изключително разнообразни – от чисто технологични до екологични и водещи до по-добър и здравословен живот.

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>