Измина най-социалната неделя във Варна

Тази неделя се проведе третият майсторски клас по онлайн маркетинг от мартенския маратон във Варна – темата беше „Социални медии”

След “Сайтът, който носи печалба” и “Оптимизация за търсещи машини”, за трета поредна неделя град Варна посрещна онлайн маркетинг любители и професионалисти от цялата страна. Лекторите Иво Илиев и Любомир Любомиров разкриваха тайни от сферата на маркетинга със социални медии цели пет часа. Примерите от практиката бяха подкрепени с видео материали, което направи лекциите още по-интересни и интерактивни.

Пръв беше Иво Илиев, който започна презентацията си с Магическата история на Марко Темпест. Лекторът не скри, че това видео според него най-добре обяснява какво са социалните медии и защо ги използваме. Качествата, които трябва да притежава всеки един онлайн маркетър, за да упражнява наистина успешен маркетинг със социални медии, са търпение, прозрачност, респект и човечност. Не трябва да забравяме, че въпреки дигиталния характер на канала, който се използва, в основата стои чисто човешката комуникация. Ако сме достатъчно социални офлайн, то никакъв проблем няма да ни коства да бъдем такива и във виртуалното пространство. Не е нужно да се инвестират много пари в кампании през социалните медии. Нужна е просто една отлична идея със силен емоционален заряд, която да може да бъде представена както онлайн, така и офлайн. Тезата беше подкрепена с редица видео примери – от интересни – по-интересни, от оригинални – по-оригинални, от забавни – по-забавни. Всички те се отличаваха с това, че са създали невероятен вирусен ефект, а разходите за реклама са били минимални и са реализирани единствено на старта на конкретната кампания. Благодарение на оригиналността на идеята, кампанията поражда такъв силен вирусен ефект, че най-големите и скъпи за рекламиране медии започват да пишат и говорят за кампанията без да искат пари, защото тя вече се е превърнала в новина – и то гореща. Месеци след официалния край на тези кампании, те все още са живи в съзнанието на потребителите, хората продължават да говорят и пишат за тях.

Основен акцент беше поставен върху най-популярната социална мрежа в България, а и по света – Facebook. Иво изясни условията за организиране на промоции във Facebook, както и разказа доста подробно за видовете Facebook реклами и кой вид за какви цели е най-подходящ.

Копирайтърът Любомир Любомиров говори за Twitter. Не спести горчивата истина, че въпреки огромния потенциал на микроблог платформата, все още родните маркетъри доста я подценяват.

Внимание бе обърнато и на професионалната социална мрежа LinkedIn. Въпреки че основно тя се използва от специалистите по човешки ресурси за набиране (recruiting) и кражба (headhunting) на висококвалифицирани кадри, компаниите спокойно могат да я използват за допълване на онлайн корпоративното си присъствие и упражняване на онлайн индустриален маркетинг (B2B marketing).

В края на събитието бе организиран дискусионен панел, в който бяха зададени много въпроси и обсъдени доста конкретни бизнес ситуации. Следващата неделя се поставя край на поредицата онлайн маркетинг майсторски класове, с темата „Интернет реклама и вирусен маркетинг”.

 

1 коментар за публикацията

Измина най-социалната неделя във Варна

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>