Искрица надежда

Искрица надеждаЛеко обезверена от масовата практика в българските рекламни и PR агенции, реших сама да опровергая статията сиКреативно мислене? и да намеря рекламни клипове, които се отличават с оригиналност. След известно „сърфиране” из мрежата открих две български рекламни кампании, които ме впечалиха много. Лично за мен, те са искрицата надежда, показваща, че родните специалисти държат на работата си, а не избират лесния вариант – копирането.

Миналата година в българския ефир се появи рекламата на сухи пасти „Престиж”. 30-секундният клип представя братче и сестриче, коите решават какво да направят с последната суха паста, която им е останала. След като отхвърлят вариантите да я дадат на мама или татко, или да я запазят за утре, момченцето отсича: „Виж к’во, т’ва е „Престиж”, ядеш сега или гориш!”. Римуваният слоган се запомня лесно, а децата предизвикват положителна реакция у зрителите. Това е една от малкото забавни и закачливи рекламни кампании на родни продукти.

Другият рекламен спот, който грабна вниманието ми е на „Шуменско”. Марката доразвива посланието си „Хората Сбира”, като въвлича и широко разпространена социална мрежа. Умело са вплетени опциите, които предлага мрежата (присъединяване към група, покана за приятелство, коментиране, промяна в профилния статус, харесване), с черно-белите филми и нямото кино. Така се обхваща голяма част от потребителите на различна възраст. За младите, рекламата е забавна и предлага нов поглед над социалната мрежа, като средство за комуникация. От своя страна, препратката към филмите на Чарли Чаплин навява приятни спомени на по-улегналата част от аудиторията. Неслучайно „Социалната мрежа на България“ е наградена за най-добрата рекламна кампания за 2011г.

А Вие сещате ли се за други добри и отличаващи се български рекламни клипове?

 

3 за публикацията

Искрица надежда

N.Mihailova

някои от рекламите на мобилни оператори са доста сполучливи и забавни според мен :)

Отговор
Полина Декова

Полина Декова

Благодаря за коментара! Наистина има и сполучливи реклами на мобилни оператори, но не всички са правени/снимани в България. Родни рекламни спотове са този на Call-Yo от Vivacom и съответно конкурента му BOB от Mtel.

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>