In-Game Advertising

billboard-diesel-3-burnoutКакво е In-Game Advertising?

In-Game Advertising представлява рекламиране на продукти във виртуалното пространство на компютърни и/или видео игри.

Появява се за първи път през 1978 година в компютърната игра Adventureland, където създателят й рекламирал новата си игра Pirate Adventure.

IGA може да бъде интегрирана в играта, като дисплей на заден фон, като билборд, намиращ се в нея, или като реклама по време на паузата, докато тя зарежда, или максимално интегрирана с играта, така че рекламираният продукт да бъде задължително използван в част от нея.

Съществуват няколко вида реклами в дигиталните игри: статични, динамични и рекламни игри. Статичната представлява вградена в играта реклама, която не подлежи на промяна, и всички играчи я виждат по един и същи начин. Не е нужно играчите да са онлайн, за да я видят. За разлика от нея, динамичната може да се променя по всяко време и да бъде адресирана до специфични таргети, чрез онлайн реклами или чрез специален сървър. Играчите задължително трябва да са онлайн. Рекламните игри са специално създадени игри, с цел рекламиране само на собствени продукти.

Както всеки тип реклама, и тази  има своите предимства и недостатъци.

Едно от предимствата на IGA пред традиционната реклама е това, че клиентите е по-малко вероятно да са подвластни на друга медия, докато играят, защото вниманието им се разделя между това да играят, контролът над играта и рекламата.

Предимства

  • повишават популярността на марката
  • създават максимално въздействие за кратък период от време
  • достигане до по-голяма аудитория
  • увеличават намерението за покупка
  • този тип реклама е идеален  за проучване навиците на аудиторията
  • висока степен на потребителска ангажираност
  • води до позитивно асоцииране на марката
  • за разлика от другите типове, рекламата в дигитални игри трае по-дълго – 300 сек.
  • този тип реклама дава шанс да се достигне до все по-трудно достижима демографска група
  • такава реклама може да се направи само за няколко дни, за разлика от телевизионната например.

Според едно от проучванията на MICROSOFT ADVERTISING, рекламирането в дигиталните игри се харесва на хората, защото   чрез тях дигиталната среда става по-реалистична, а играта – по-вълнуваща.

Недостатъци

  •  Трудно измерване на ефективността – това е и най-големият недостатък на IGA
  •  Понякога е много трудно да вградиш реклама на продукт или самия продукт  при  игри с по-специфична среда
  •  Същият шум, като обикновената реклама
  •  Отрицателно отношение на аудиторията
  •  Наистина ли внимават геймърите? Забелязват ли рекламата?

Въпреки че този тип реклама се харесва от над 60% от потребителите, една лошо направена реклама може да им повлияе, като дори може да ги настрои негативно към марката.

Друго изключително важно нещо е вниманието на играещите. Забелязват ли те изобщо рекламата или са прекалено съсредоточени в играта?

Как се измерва ефективността, съвети за добра in game реклама и стъпки към изготвянето й ще ви разкажа в следващата част. Надявам се да ви е интересно!

Сподели

Студентка съм в СА “Д. А. Ценов“ – Свищов, специалност – Маркетинг. Харесвам маркетинга и всичките му аспекти, като особен интерес за мен представляват рекламата, PR-дейностите, промоционалните техники, ценообразуването и продажбите.

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>