Какво е In-Game Advertising?
In-Game Advertising представлява рекламиране на продукти във виртуалното пространство на компютърни и/или видео игри.
Появява се за първи път през 1978 година в компютърната игра Adventureland, където създателят й рекламирал новата си игра Pirate Adventure.
IGA може да бъде интегрирана в играта, като дисплей на заден фон, като билборд, намиращ се в нея, или като реклама по време на паузата, докато тя зарежда, или максимално интегрирана с играта, така че рекламираният продукт да бъде задължително използван в част от нея.
Съществуват няколко вида реклами в дигиталните игри: статични, динамични и рекламни игри. Статичната представлява вградена в играта реклама, която не подлежи на промяна, и всички играчи я виждат по един и същи начин. Не е нужно играчите да са онлайн, за да я видят. За разлика от нея, динамичната може да се променя по всяко време и да бъде адресирана до специфични таргети, чрез онлайн реклами или чрез специален сървър. Играчите задължително трябва да са онлайн. Рекламните игри са специално създадени игри, с цел рекламиране само на собствени продукти.
Както всеки тип реклама, и тази има своите предимства и недостатъци.
Едно от предимствата на IGA пред традиционната реклама е това, че клиентите е по-малко вероятно да са подвластни на друга медия, докато играят, защото вниманието им се разделя между това да играят, контролът над играта и рекламата.
Предимства
- повишават популярността на марката
- създават максимално въздействие за кратък период от време
- достигане до по-голяма аудитория
- увеличават намерението за покупка
- този тип реклама е идеален за проучване навиците на аудиторията
- висока степен на потребителска ангажираност
- води до позитивно асоцииране на марката
- за разлика от другите типове, рекламата в дигитални игри трае по-дълго – 300 сек.
- този тип реклама дава шанс да се достигне до все по-трудно достижима демографска група
- такава реклама може да се направи само за няколко дни, за разлика от телевизионната например.
Според едно от проучванията на MICROSOFT ADVERTISING, рекламирането в дигиталните игри се харесва на хората, защото чрез тях дигиталната среда става по-реалистична, а играта – по-вълнуваща.
Недостатъци
- Трудно измерване на ефективността – това е и най-големият недостатък на IGA
- Понякога е много трудно да вградиш реклама на продукт или самия продукт при игри с по-специфична среда
- Същият шум, като обикновената реклама
- Отрицателно отношение на аудиторията
- Наистина ли внимават геймърите? Забелязват ли рекламата?
Въпреки че този тип реклама се харесва от над 60% от потребителите, една лошо направена реклама може да им повлияе, като дори може да ги настрои негативно към марката.
Друго изключително важно нещо е вниманието на играещите. Забелязват ли те изобщо рекламата или са прекалено съсредоточени в играта?
Как се измерва ефективността, съвети за добра in game реклама и стъпки към изготвянето й ще ви разкажа в следващата част. Надявам се да ви е интересно!