iFans story или още една приказка за „златната“ ябълка

Един по-различен поглед върху смартфоните на Apple

Със сигурност не съм от хората, които използват телефона си само и предимно по предназначение (разбирайте за разговори и писане на кратки съобщения). Определено не съм от хората, на които им харесват телефоните с екстра калкулатор и фенерче, и все пак не мога да разбера с какво повечето смартфони се различват от така боготворените iPhone-и.
Преди време предложих на мой познат да закупя стария му iPhone (остарял модел и в ужасно физическо състояние) за 25 – 50лв, с което единственото нещо, което си изпросих, беше възмутителен tweet „предлагат ми 25 лв за iPhone“. Оказа се, че 50 лв вървели iPhone-и, които дори не могат да бъдат включени.
Да, и аз така предположих – за части, но на мен идеята ми съвсем не беше да го разглобявам. Аз исках телефон, който да може да отваря всички сайтове и много важно – да поддържа Instagram.  Ако познавах човек, който има 2ри такъв телефон с Android, нямаше да е проблем да офертирам и него. Общо взето, всяко приложение, което излиза за iOS, след време излиза и за Android – или обратното. Нито има някаква значима разлика в интерфейса, нито в скоростта, нито в качеството. Лека в дизайна. Факт.  И хора като мен, които са учили маркетинг прекалено дълго, знаят, че приказките създават легенди, а легендите добавят стойност.

След малко проучване, предимно чрез метода на наблюдението, стигнах до извода, че има поне 3 типа потребители, които боготворят „Златната ябълка”. Ето кои са те:

  • Хората с положение (пари) – Нека да започнем с Маслоу. Познахте – това са хората, които се стремят към върха на пирамидата. Нещото, което искат, е да демонстрират статус. Колкото по-скъп телефон, толкова по-добре. Екстрите, които предлага телефона, се използват с цел демонстрация. Това са хората, които биха си купили iCoffee за 12 долара.
  • Steve Jobs маниаци – това са хора, запленени от личността, която свързват с марката, от неговите лидерски качества, от комуникацията, която съпътства продукта. Те са високо образовани, ценят лидерските качества, знаят на какво се дължи по-високата цена на продукта (разбирайте въздух под налягане), но са склонни да заплатят повече за този въздух. На маркетингов език разбирайте добавената стойност на марката. Те са склонни да я боготворят, дори за момента да не я притежават (поради липса на финансови средства със сигурност).
  • Любителите на високите технологии – това са хората, които често разглобяват компютрите и мобилните си устройства, винаги ги ъпдейтват и ъпгрейдват. Те знаят какво има във всяка нова щуротия на пазара и с какво точно се отличава версия 6.1.3 от 6.1.4. Намират и оценяват предимствата на хард и софтуера, знаят колко върви цената на start бутона на старо. Често не разполагат с последния модел, но в момента, в който излязат приложения, които телефонът им не поддържа, ще се замислят за нов.

Хубаво. Някои потребители купуват с причина и все пак, то бива, бива любов, но това на iФеновете клони към фанатизъм. И който търси – намира. Има си логично обяснение на тази алогична емоционална привързаност към марката – любимият ми когнитивен дисонанс. Ами нормално – след като си дал пари, с които спокойно можеш да си купиш 2 телефона, които могат да правят същото, та дори и повече, да търсиш доводи в уместността на покупката си.

И само да вметна, ако има някой iPhone потребител, който след прочита на статията е разбрал в каква илюзия живее и му се е приискало да подари телефона си на някого, нека се свърже с мен на посочения в Ние сме email – наистина ми се иска и аз да имам Instagram! 😀

 

3 за публикацията

iFans story или още една приказка за „златната“ ябълка

fZ

Можеш да имаш Instagram и без айФона. Когато го направиха за андроид, много iOs потребители бяха възмутени и хейтваха. Защото това е УНИКАЛНО приложение може би най-уникалното създавано някога, а кви са тия андроид пустиняци които ще имат и те това приложение…. 😀 😀 Много се смях когато това стана. Определено твърдите фенове на марката не се инересуват какво има вн овия айфон, просто когато излезе нов такъв те ТРЯБВА да го имат. И благодарение на тези фанатици ябълката е на една от челните места. При Самсунг също се появиха доста такива фенове… но така е, когато човек си създаде име и имидж на марката после тя му носи доста печалба макар и необосновано.

Отговор
Цветомира Трифонова

Цветомира Трифонова

Благодаря за коментара. Радвам се, че има и други хора, които мислят като мен. :) Самата аз наскоро разбрах, че мой познат, който си купи iPhone 4 и на моите подмятания „ама как може да не си вземе 4S“ (5-ицата тогава не беше излязла), той отговаряше, че не разбирам и че телефоните са почти еднакви. И сега какво – след няма и година си е купил 4S (за който сам ме убеждаваше, че с нищо не е по-добър от iPhone 4). Странни хора са iФеновете. :)

Отговор

Малко стара статия, но случайно попаднах на нея и като iФен, не мога да пропусна без да оставя някаква следа.

Относно „разликите“ между 4 и 4S е, че 4S е вече с двуядрен процесор в последствие на което е горе-долу два пъти по-бърз.
Но в днешни дни (към 06.2015) – 4S е вече слаб/стар а 4 е спрян от поддръжка.

Като цяло каква ми е идеята и за какво исках да пиша.

Всички слабо запознати с технологията личности знаят, че Епъл продават скъпо (ха ха „Златната Ябълка“ беше поредното интересно определение), но пък не си дават сметка и никога не са се замисляли „защо“?

Ами сега ще ви обясня …

защото продуктите на Епъл са качествени и авторски.
Освен това операционната им система (iOS) е оптимизирана до „мозъка на костите“ за техните устройства (хардуер) които произвеждат, за разлика от „бедния“ Андроид.

И още, давате ли си сметка колко са производителите на Смартфони ? Доста! (Ако включим и китайските, корейските и прочие, ще се окаже, че има такива, които дори и все още не сте чували).

А на колко мобилни операционни системи се дели пазара?
На 3:
– iOS
– Windows Phone
– и всичко останало е на Android.

Проблема идва от там, че са много алчни и лакоми (все пак Google – „Коя дума липсва на думата Google? – World, от Google World“).

Та софтуерната ми „инжинерна“ мисъл беше, че се опитват да портнат (адаптират) Андроид към всички останали мобилни устройства и „благодарение“ на това тя става тромава и бъгава мобилна операционна система.

Като цяло в заключение искам да се върна отново на „цената“ и „скъпите“ продукти на Епъл.

Съгласен съм, че Самсунг правят 2 пъти по-мощни (назобани) телефони от Епъл на същата цена като тяхната. И от тука ви идва заключението на слабо запознатите с технологията личности, че Епъл продават 2 пъти по-скъпо.

Да добре, но пък „бедния“ на оптимизации Андроид е един огромен консуматор на ресурси за разлика от „оптимизираната до мозъка на костите“ iOS. И в последствие след определени тестове, бенчмаркове и прочие, Епълските телефони дават по-добри резултати – и това естествено не е случайност а усърдна работа на разработчици.

Така, че 2 пъти по-мощните ви телефони на Андроид дават същите резултати като 2 пъти по-слабите телефони на Епъл.

Та ето ви причината на въпроса, който не си задавате „защо прудуктите на Епъл са 2 пъти по скъпи“, а аз по-конкретно си го обясням по начина „защо продуктите базирани на Андроид са 2 пъти по ефтини“.

И само да вметна една забележка към авторката на темата, г-ца Трифонова базирайки се на споменатия по-горе „start“ бутон … Епъл нямат „start“ бутон, те имат „home“ бутон, както и Андроид.
„Start“ бутона е творение на Майкрософт още от далечната 1995: http://www.computerhope.com/jargon/s/start.htm

Поздрави! :)

Отговор
Аватар

 

Вашият отговор на Цветомира Трифонова Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>