Началото е най-трудно! Във Фейсбук пространството, началото са първите 50 Like-a. Ясно е – ще направим една страница, ще се възползваме от факта, че можем да прибавим малко стара информация благодарение на дневника, ще създадем съдържание, но как да накараме хората да харесат страницата ни?
И то нашият таргет, нашите клиенти и бъдещи такива? Колкото и да е добро съдържанието ни, нещо липсва и това нещо са феновете, които да харесват, коментират и споделят активно.
Има стотици (може би хиляди) статии, в които се споменават главно тези 3 съвета за изграждане на аудитория:
- Да се направят нови флаери, листовки, които да рекламират Facebook адреса;
- Да се рекламира чрез Facebook Ads;
- Да се направи по-мащабна кампания, включваща TV реклама, конкурс или томбола, с цел привличане на настоящи или бъдещи клиенти.
Проблемът е, че когато става дума за малък или среден бизнес с локален характер, парите все не стигат и общо взето, тези за вашата заплата като на единствен маркетингов специалист във фирмата, може да се окажат единствените финансови средства, които тя отделя за маркетинг. В такава ситуация, една от възможностите, които имате, е да се научите да правите… чудеса!
Вие знаете къде са вашите хора, знаете кои други страници харесват, но нямате достъп до тях, до списъка с харесалите ги, но дори да имахте, то трябва да знаете, че съобщения от името на страницата към профила, на който и да е желан от вас клиент, просто не е възможно да изпратите – такава опция няма. Дори вие, от собствения си профил, да призовете абсолютно непознат да хареса страницата, има голям шанс съобщението ви да остане невидяно, защото е попаднало в папка Others (за които не получаваме известия).
А сега, малко Facebook хитринки за това, как за „без пари” да изградим една добра Facebook аудитория! (Забележка: Никакви Facebook приятели, които не са част от нашия целеви пазар, не бяха използвани за тази цел!)
Вариант 1 – Направете Facebook страница, след което:
- Присъединете се към групи, в които има от вашите хора. Дайте им линк към страницата. В групите, независимо с включени или не известия, всеки вижда новите публикации. Бъдете настоятелни. За да я видят всички, поствайте през определен период от време. Дори вашата публикация все още да излиза първа, изтрийте я и я публикувайте пак!
- Свържете се с админа на страници, чиито фенове представляват интерес за вас. Помолете го да промотира вашата страница. Така поканата ще дойде от името на вече харесана Facebook page, а и публикацията ще се покаже в News Feed-a на всички фенове, които са абонирани за нейните update-и. За сравнение – ако вие от свое или от името на страницата публикувате покана, то тя може да остане незабелязана, защото ще се появи само в секцията Posts by others, която се вижда само ако се посети страницата, а и като цяло не предизвиква голям интерес.
- Крайният вариант – от името на страницата коментирайте публикации на фенове в съществуващите Facebook страници и когато е възможно, приканвайте ги да ви харесат. Не е за предпочитане, защото хората могат да се издразнят на вашата настоятелност и дори да ви докладват за СПАМ!
Вариант 2 – Направете Facebook профил (препоръчвам!)
- Просто изберете страница или група с потенциални клиенти и им изпратете покана за приятелство (дори това да са едни от най-активните коментатори на страницата на вашите конкуренти). Внимавайте с поканите! Ако от Facebook забележат, че голям брой потребители са отказали да се сприятелят с вас за кратък период от време, може да ви накажат със забрана за изпращане на покани за приятелство за определен срок!
- Когато хората ви добавят в листата си с приятели, вашият фирмен Facebook профил автоматично ще се появи в карето „хора, които може би познавате”, което си e един вид безплатна Facebook Ad!
- Когато съберете достатъчен брой приятели се възползвайте от сравнително новата опция на Facebook за конвертиране на Facebook профили към Facebook страници (които имат редица предимства пред профилите, що се отнася до общуването с клиенти)!
След като вече имате страница със солиден брой фенове, от вас зависи да запазите и увеличите интереса към нея (накратко и обобщено как става това, може да видите тук). И между другото, в процеса на привличане на аудитория (дори преди него), не забравяйте да поддържате страницата/профила. Съдържанието, което публикувате винаги остава вашия проблем номер 1!
10 за публикацията
Facebook маркетинг за без пари! – привличане на аудитория