Защо не онлайн ?

buy_sell_online   Кое според Вас е най-голямото постижение на 21 век? Вероятно за повечето от Вас това са смартфоните , безжичният интернет или социалните мрежи. За мен обаче , най-голямото удобство на 21 век е онлайн търговията. Ще Ви обясня защо.
Онлайн търговията е страхотен метод за пазаруване, който спестява време, усилия, а понякога и средства. Единственото, което трябва да имате, за да извършите онлайн покупка, е компютър (като вече е възможно да се използват и мобилни устройства) и интернет достъп. Нека разгледаме няколко фактора, поради които съм склонен да препоръчам онлайн търговията.

Голям плюс на онлайн търговията е времето, за което се извършва покупката. В повечето случаи, това не са повече от 5 минути, ако има и толкова, за разлика от офлайн магазините, при които често се налага да чакаме на опашка или служителката на касата да се наговори с някоя от приятелките си по телефона .
Друго нещо, с което се съобразявам и е в полза на онлайн търговията, е удобството. Ако много искам да си купя дадена стока, но магазинът е на другия край на града, а съм зает през целия ден, няма как да го направя. Тук се намесва онлайн магазинът. Повечето търговски вериги имат сайтове, на които са качени каталози с инвентара им, благодарение на който мога да си купя желаната стока, без дори да напускам офиса си. Друга страна на удобството е и разпределянето на категории. Замислете се колко пъти сте се лутали в търсене на дадена стока в супермаркетите. В онлайн магазина всичко, което трябва да направя, е да избера дадената категория и продуктите се показват, без помощта на невинаги дружелюбните насоки на служителите.
Наличието на информация за продукта също ме кара да избера онлайн търговията като метод за покупка. Почти винаги на етикета на продукта в магазина пише качествените характеристики на продукта – най-често това са цена и количество. Няма как от етикета да разбера мненията на другите за продукта, докато при онлайн търговията мога да видя коментари за продукта.
Вероятно много от Вас си мислят, че цената в онлайн и офлайн средите е коренно различна. Оказва се обаче, че цената в доста от магазините, било то онлайн или офлайн, е една и съща или, ако има разлика, тя е малка. Може да се каже, че разлика между цените има по-скоро между нашите и чуждестранните сайтове, понеже в тях надценката е по-ниска или заради разликата във валутите. При онлайн търговията има по-голяма степен на персонализация, повече отстъпки, а в повечето онлайн магазини промоции се правят всяка седмица. В някои от сайтовете има дори live chat, който директно Ви свързва със служител, който да помогне при избора.

Разбира се , както всичко останало, онлайн търговията също си има недостатъци. Основни минуси на този вид търговия са, че не можем да докоснем продукта или да преценим реалните му размери, както и страхът от измама.

За да проверя какво е мнението на потребителите за онлайн търговията, направих свое проучване на една от онлайн платформите, като за целта зададох въпроса: “Кой метод за покупка предпочитате?“, който има четири възможни отговора:

А)Предпочитам да купувам онлайн
Б)Предпочитам лично да проверявам продуктите в магазина
В)Зависи от цената
Г)За мен няма значение

В изследването ми участваха 40 човека, като 35 % от анкетираните посочват, че предпочитат да пазаруват онлайн, 25 % предпочитат сами да проверяват стоките си в магазините, 28% от анкетираните посочват, че това, дали пазаруват онлайн или не, зависи от цената. За останалите 12% няма значение откъде пазаруват.

Интересен факт е, че според изследването, 60% от мъжете предпочитат сами да се уверят в качеството на продукта, а останалите 40% предпочитат онлайн търговията. Нито един мъж не е посочил, че избора му зависи от цената на стоката, докато при жените процентът на третия отговор е 31% , или с други думи , за жените това дали ще си купят продукта онлайн, зависи от цената. 36% от тях , обаче ,предпочитат онлайн покупките, а само 19% предпочитат офлайн търговията . За останалите няма значение онлайн или офлайн ще извършат покупката си.

За да Ви демонстрирам какво влияние оказва възрастта на намерението за онлайн покупка ,разделих участниците в моето проучване на 3 възрастови категории :
18г.-34г. -Тази категория представлява 40 % от респондентите. Водещият отговор е „ зависи от цената“, това подсказва, че участниците в изследването ми все още се съобразяват с цената на продукта и за тях оказва влияние при решението за покупка.
35г.-54г. -Тук попадат 41 % от анкетираните. Отговора, който „завладя“ масата от респондентите , е „Предпочитам да купувам онлайн“.
55+ -В тази категория попадат само 19% от участниците в изследването ми. Не е изненада, че по-голямата част от потребителите са избрали отговора „Предпочитам лично да проверявам продуктите в магазина“.

Онлайн търговията има своите силни и слаби страни. Като човек, който предпочита да пазарува онлайн, ще кажа, че недостатъците й не ме притесняват дотолкова, че да ме откажат от онлайн пазаруването.

Сега е ваш ред очаквам да чуя и Вашето мнение?

 

Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>