Доставчикът като лице на вашата фирма

Когато пазаруваме on-line, нямаме директен контакт със служител на фирмата, освен потвърждаващото обаждане за направената поръчка по телефона, което обаждане е кратко и по-скоро уточняващо. Това е и причината да сме малко по-чувствителни към всички визуални и звукови сигнали, а именно – как изглежда сайтът, дава ли достатъчно информация относно желания продукт/артикул, какво казват приятелите и познатите за тази фирма.

Гледаме колко ще ни струва доставката, за колко време ще пристигне желаният продукт… Преценяваме надеждността на фирмата, по това какво сме прочели за нея в коментари на други потребители. Стигне ли се обаче до получаването на продукта, възникват някои проблеми. Първият проблем идва от това, че често доставките пристигат в рамките на работния ден. Как един работещ човек да получи своята пратка, когато по време на доставката не се намира на адрес, а на работното си място? За себе си открих решение на този проблем – правя поръчката в четвъртък, обаждат ми се, за да потвърдя, в петък, a в събота до 12:00 на обяд ми се обажда доставчикът и получавам пратката. Да, аз открих решение на проблема си след многото направени поръчки, но клиент, поръчал за първи път on-line, наистина би бил вкаран в „шах”. Често се случва клиент да бъде „матиран” веднага след първоначално дадения му „шах” от доставчика с грубо отношение например. Наистина ли доставчикът е лицето на вашата фирма? Аз бих казала – твърдо ДА! Той е единственото лице, което крайният потребител вижда в целия процес на покупко-продажба. Реално, няма как фирмата–продавач да контролира доставчика, или това става много трудно…

Това е реален и немалък проблем, наистина. Наскоро поръчах диадема от богат на избор сайт. Служителката, която се обади, за да потвърдя поръчката си, беше изключително мила. Доставката пристигна без проблем и когато отворих кутията, освен желаната диадема, получих и пакет с надпис – ПОДАРЪК, а вътре – друга (по-обикновена) диадема, фиба за коса и три ластика… Излишно е да обяснявам в нови 10 изречения, колко приятно бях изненадана… не толкова като потребител, колкото като маркетолог. Високо оценявам тази им фирмена политика! Ето един хитър и ефикасен начин, който на 100% неутрализира негативите, натрупани от доставчика, като в същото време се трупат плюсове, гради се имидж и най-важното – доверие!

 

5 за публикацията

Доставчикът като лице на вашата фирма

Радослав Йорданов

Доколкото разбирам, под „доставчик“ в случая се визира куриерската служба, реализирала придвижването на продукта от онлайн-търговеца до купувача (или получателя, ако те не са едно и също лице). Аз лично не обвързвам обслужването от страна на куриерската компания с качеството на обслужване от търговеца. Да, те са свързани в общ канал, но все пак са различни организации. Добре е търговецът да има политика за избор на куриерски служби, с които да работи, но никога няма да има гаранция, че по места служителите на куриерската служба ще се отнасят по желания начин с получателите на пратките.
Колкото до неочакваните бонуси – наистина са нещо, което кара получателят на пратката да се усмихне и изграждат позитивно отношение към търговеца…

Отговор
Женя Антонова

Женя Антонова

Благодаря Ви за коментара! :) Да, куриерската фирма и онлайн-търговецът са различни организации, но работят съвместно, а когато едната от двете „оплеска работата“, страда крайният потребител, а него не го интересува каква е причината за това. Ето защо е много важно онлайн-търговецът да избере подходящ партньор и да следи внимателно действията му. ПОДАРЪКЪТ в случая е и вид застраховка. :)

Отговор

N.Mihailova

😀 Дааа, точно така е! И аз съм потърпевша, налагало ми се е да правя няколко поръчки от различни места, които по случайност ползват една и съща фирма доставчик. Куриера е един и същ и вече се „познаваме“ 😀

Отговор
Женя Антонова

Женя Антонова

Ех, късмет.. :) България ли е малка държава или куриерските фирми са малко?! :)

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>