Българските реклами – пълна скръб

Здравейте приятели!

Въпросът с родните реклами отдавна ме занимава и реших да споделя с вас няколко свои наблюдения. Нагледал съм се на всякакви български реклами – мобилни оператори, пасти за зъби, прахове за пране, вафли, точени кори, лютеници, халви и всякакви други. Знаете ли какво още ги обединява, освен това, че са български? Липсата на оригиналност и изобретателност. Добре де – има няколко изключения, но наистина са малко!

Защо българските реклами са скучни, безлични и отегчаващи до смърт? Нима няма хора с добри идеи? Нима продуктите и услугите, които рекламират са кофти? Добре де – повечето са такива. Какво приказно и необикновено може да има в една лютеница, например?! Това си е просто лютеница! Но нали точно в това се изразява работата на творческия екип – да направят обикновеното – приказно, сивото – цветно, баналното – оригинално!?!

Често изтъкват „голямото предимство” на тъпите реклами, че са запомнящи се и ефективно напомнят за продукта, услугата или фирмата – пълни глупости! Какво ефективно има в това, да похабиш една минута от живота си, за да гледаш как маргарин се венчава за филия?! Няма ли да е доста по-ефективно, ако рекламата (и съответно продукта) се запомни с оригиналност, добър хумор и очевиден професионализъм? Нее, уважаеми – нека маргаринът вземе за жена филията, а всички ние пред малките екрани ще им бъдем кумове! Даже може да пророним и някоя друга троха – така, де – сълза от умиление.

Истината е, че българските рекламисти се страхуват да експериментират. Да нарушат статуквото, да излязат от границите. Това пречи – особено, когато става дума за изкуството да придадеш оригиналност и да събудиш интереса към нещо банално и обикновено – в нашия пример – маргарин.

Ако рекламата е добра и кадърно направена, скоро ефектът ще се прояви и накрая всички ще „намажат”!

 

Сподели

Завърших бакалавърска и магистърска степени по Маркетинг в Стопанска академия „Д. А. Ценов” – Свищов. Интересувам се от невромаркетинг, дигитален маркетинг, потребителско поведение, маркетингови комуникации, управление на маркетинга, управление на марките, както и от всичко ново и интересно в областта на маркетинга.

 

3 за публикацията

Българските реклами – пълна скръб


Warning: Use of undefined constant style - assumed 'style' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/vhosts/marketingclub/wordpress/wp-content/themes/maclub/comments.php on line 70

ставерчанин

Основните причини за лошите български реклами са две взаимноследствени, а именно:
– партийната шуробаджанащина
– и прогресиращата неграмотност, да не казвам затъпяване на нацията
Просто вратите биват отваряни само за „наши“ момчета имомичета, които в повечето случаи не правят изключение от масата. И така ще е предполагам още 20-тина години(20 вече минаха от началото на прехода), докато не си отиде и последният властимащ, изучавал научен комунизъм.

Отговор

Благодаря Ви за коментара! За жалост, нещата в България стоят до голяма степен така, както казвате! За нас остава надеждата, че някъде там има компания, която ще оцени нашите знания, умения и възможности, а не „тежестта“ на родословното ни дърво! :) Колкото до прогресивното затъпяване – считам, че все още се намират в България образовани младежи, амбицирани да изкарат Бизнеса от „порочната закърнялост“! Ние имаме желание да градим, стига да ни позволят! :)

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>