Благотворителна кампания

През последните години доста често ставаме свидетели на различни благотворителни кампании, организирани за различни каузи. Най-често обект на благотворителност са деца, останали без родители, хора в неравностойно положение или пострадали по време на бедствие. Иструмент за популяризирането им и за набиране на повече средства са промоциите.

Те обвързват покупката на даден продукт с благотворителна кауза, като част от сумата, която плаща потребителят, се отделя за каузата. Този тип промоционалнa техникa не просто създава позитивни чувства у клиентите, но и поради благотворителния ú характер може директно да привлече вниманието към каузата и да накара потребителите да се почувстват добре, без дори да е необходимо да дават лични средства.

Миналата седмица, след поредното посещение в близкия магазин, установих, че съм направила дарение с покупката на хляб. Да, точно така, хляб. Става въпрос за всички разновидности на тестеното изделие, произвеждани от фирма „МИО”. На опаковката на нарязания хляб има каре с логото на Български Червен Кръст, гласящо „Всеки 3% от продажбата на този хляб се предоставя на децата в неравностойно положение! Договор № 219/30.11.2011г.”

Ако Ви се струва нелогичен избора на продукт, с който да се събират средства за дарение – грешите:

  • Замислете се колко често закупувате хляб от магазина и в какви количества. Това е бързооборотен продукт, който се консумира ежедневно от милиони българи.
  • Някои могат да кажат, че 3% са нищо и дарението е смехотворно. Наистина, на един закупен хляб се пада по-малко от една стотинка, но умножете тези 0.024 лв. по хилядите продадени бройки на ден и тези нищо и никакви 3% ще придобият смисъл.

Опитах се да намеря повече информация относно кампанията, но за съжаление не успях. Нито на сайта на производителя, нито в този на БЧК открих къде точно ще се дарят средствата. Явно колкото и добронамерени да са организаторите, не са помислили за всичко.

 

2 за публикацията

Благотворителна кампания


Warning: Use of undefined constant style - assumed 'style' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/vhosts/marketingclub/wordpress/wp-content/themes/maclub/comments.php on line 70

Радослав Йорданов

Което веднага поставя под съмнение цялата кампания.. дали има такава, дали обявената схема действително работи… Липсата на прозрачност ще накара хората да мислят, че това е поредният евтин трик. И с оносвание.. постоянно ставаме свидетели на какви ли не безобразия. С които свикваме. Поредното такова вече не ни впечатлява. Закърнява чувствителността ни. А е възможно въпросният договор да е автентичен. Възможно е наистина 3% от оборота да отиват за деца в неравностойно положение.. Но липсват ли неоспорими доказателства, хората ще се съмняват. Не че ще спрат да купуват въпросната марка. Не вярвам. Не вярвам и в това, че обявената благотворителна кампания всъщност ще накара значителен брой хора да купуват именно този хляб. Т.е. в краткосрочен план не очаквам да има нито положителни, нито негативни ефекти от кампанията. Но в дългосрочен план е възможно съмненията да подкопаят доверието на потребителите в компанията-производител.
Както се казва – лично мнение.. :)

Отговор
Полина Декова

Полина Декова

Напълно съм съгласна. След като не открих никакви данни и аз се усъмних в истинността на кампанията. Но има и друг вариант – организаторите да са старомодни и всичката информация да е на хартиен носител :)

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>