Благотворителна кампания

През последните години доста често ставаме свидетели на различни благотворителни кампании, организирани за различни каузи. Най-често обект на благотворителност са деца, останали без родители, хора в неравностойно положение или пострадали по време на бедствие. Иструмент за популяризирането им и за набиране на повече средства са промоциите.

Те обвързват покупката на даден продукт с благотворителна кауза, като част от сумата, която плаща потребителят, се отделя за каузата. Този тип промоционалнa техникa не просто създава позитивни чувства у клиентите, но и поради благотворителния ú характер може директно да привлече вниманието към каузата и да накара потребителите да се почувстват добре, без дори да е необходимо да дават лични средства.

Миналата седмица, след поредното посещение в близкия магазин, установих, че съм направила дарение с покупката на хляб. Да, точно така, хляб. Става въпрос за всички разновидности на тестеното изделие, произвеждани от фирма „МИО”. На опаковката на нарязания хляб има каре с логото на Български Червен Кръст, гласящо „Всеки 3% от продажбата на този хляб се предоставя на децата в неравностойно положение! Договор № 219/30.11.2011г.”

Ако Ви се струва нелогичен избора на продукт, с който да се събират средства за дарение – грешите:

  • Замислете се колко често закупувате хляб от магазина и в какви количества. Това е бързооборотен продукт, който се консумира ежедневно от милиони българи.
  • Някои могат да кажат, че 3% са нищо и дарението е смехотворно. Наистина, на един закупен хляб се пада по-малко от една стотинка, но умножете тези 0.024 лв. по хилядите продадени бройки на ден и тези нищо и никакви 3% ще придобият смисъл.

Опитах се да намеря повече информация относно кампанията, но за съжаление не успях. Нито на сайта на производителя, нито в този на БЧК открих къде точно ще се дарят средствата. Явно колкото и добронамерени да са организаторите, не са помислили за всичко.

 

2 за публикацията

Благотворителна кампания

Радослав Йорданов

Което веднага поставя под съмнение цялата кампания.. дали има такава, дали обявената схема действително работи… Липсата на прозрачност ще накара хората да мислят, че това е поредният евтин трик. И с оносвание.. постоянно ставаме свидетели на какви ли не безобразия. С които свикваме. Поредното такова вече не ни впечатлява. Закърнява чувствителността ни. А е възможно въпросният договор да е автентичен. Възможно е наистина 3% от оборота да отиват за деца в неравностойно положение.. Но липсват ли неоспорими доказателства, хората ще се съмняват. Не че ще спрат да купуват въпросната марка. Не вярвам. Не вярвам и в това, че обявената благотворителна кампания всъщност ще накара значителен брой хора да купуват именно този хляб. Т.е. в краткосрочен план не очаквам да има нито положителни, нито негативни ефекти от кампанията. Но в дългосрочен план е възможно съмненията да подкопаят доверието на потребителите в компанията-производител.
Както се казва – лично мнение.. :)

Отговор
Полина Декова

Полина Декова

Напълно съм съгласна. След като не открих никакви данни и аз се усъмних в истинността на кампанията. Но има и друг вариант – организаторите да са старомодни и всичката информация да е на хартиен носител :)

Отговор
Аватар

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>