Augmented Reality

През последните няколко години, все по-често се прилагат Augmented Reality (AR) технологиите. Това е така наречената „добавена реалност“. Тя представлява комбиниране на реални с виртуални обекти. Благодарение на напредналите информационни технологии успешно се съчетават анимация, компютърна графика, 3D ефекти с реалния свят. Само с едно насочване на вашия смартфон към сграда или друг обект, вие може да видите виртуално меню с информация за обекта или 3D анимации да се „разходят“ по екрана.

През юни тази година гигантът Google успешно интегрира AR в своята нова 3D навигационна услуга на Google Maps. Последва и Project Glass, проект отново на Google, за разработване на високотехнологични очила, благодарение на които притежателят им ще може да проверява електронната си поща или да разглежда сайтове чрез гласови команди.

Илюзионистът Marko Tempest също приложи тази технология в своите магии, по време на TED Global:

Добавената реалност навлиза и в България. През последните 2 – 3 години все по-често се прилага тази технология в рекламния бизнес. Едни от най-пресните примери за това са кампанията на National Geographic в Мол София:

както и кампанията, популяризираща спонсорството на Beck’s на най-големия летен фестивал Spirit of Burgas:

Безспорно, съчетаването на реалността с 3D обекти е сред най-атрактивнните методи за привличане вниманието на потребителите. Добавената реалност не само събужда любопитстото на хората, но и остава траен отпечатък в съзнанието им. Тази технология може да се използва както за промотиране на нов продукт, така и за изграждане и подобряване на фирмения имидж.

Като се има предвид, че:

  • създаването на  Augmented Reality изисква определени познания в сферата на информационните технологии,
  • AR кампаниите са скъпо реализуеми,
  • едва 15% – 20% от българите притежават смартфони,

как смятате – какво бъдеще има тази технология в България?

 

4 за публикацията

Augmented Reality

Кампанията на National Geographic е страхотна. Те се постараха доста добре да привлекат вниманието още преди събитието и се получи приятно очакване, че нещо страхотно и невиждано ще се случи и че всички много ще се забавляват. От видеото се вижда, че е така.

Augmented Reality дава възможност за страхотно преживяване с определена марка и наистина създава фенове и последователи.

Според мен кампанията на National Geographic е по-добра от тази на Beck`s и мисля, че е по-успешна, защото е на живо и без да контролират ситуацията и затова се получи толкова приятно изживяване. А и е на обществено място, така се получава по-голям вирусен ефект.

Дано повече от големите компании видят възможност да осигурят различно преживяване с тяхната марка. Както каза разходите са по-големи, но вярвам, че все повече БГ примери ще има.

Не знам, защо големите фирми се страхуват да излязат на вън и да забавляват хората и да станат част от живота им. Ето добавенета реалност им дава страхотна възможност да се отличат от другите.

Би било супер една марка да създаде серия от подобни кампании и да създаде очакване къде и каква ще е следващата серия Augmented Reality.

Супер статия.

Отговор
Полина Декова

Полина Декова

Напълно съм съгласна с теб. Тази технология има потенциала да въвлече потребителите и те да се почувстват част от бранда. За съжаление българските фирми все още се страхуват от новостите и залагат на старите изтъркани методи. Надявам се Augmented Reality им вдъхне повече увереност да експериментират.

Отговор

Alexander Philipov

Браво, много ми хареса статията :) Лично аз това го чувам за първи път и ми беше много интересно да разгледам и клипчетата :)

Отговор
Полина Декова

Полина Декова

Благодаря. Надявам се, че тази технология ще навлезе по-смело у нас и ще се реализират повече подобни кампании. Ако това се случи, темата ще има продължение с още примери :)

Отговор
Аватар

 

Вашият отговор на Alexander Philipov Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>