Публикации на проф. д-р Никола Янков

Монографии

  1. Никола Янков. Концепцията за създаване и за управляване развитието на бизнесорганизационната мрежа – Годишник на СА “Д. Ценов”, 2002, Том ХСІХ.

  2. Никола Янков. Стратегиране и бизнесстратегии. Свищов, АИ “Ценов”, 1994.

  3. Никола Янков. Гъвкавостта на бизнесорганизациите - монография от Библиотека "Стопански свят", Свищов, Академично издателство "Д. Ценов", 1993 г.

Студии

  1. Yankov, N. Coveptual axes and directions for entrepreneurshgip in trans border regions – the case of Veliko Tarnovo - Alexandria - Svishtov meridian axis – IN: ROMANIAN-BUKGARIAN PARTNERSHIP CENTRE, Alexandria 2009, pp. 5-23. Издание на румънски, български и английски езици.
  2. Янков, Н. Синтетичен модел и методика на процеса бизнесорганизационно развитие. – Диалог, 2/2007, с. 19-60. http://www.uni-svishtov.bg/dialog/2007/2.07.NY.pdf
  3. Янков, Н. „Маркетинг” на парaдигмата „Рационална икономика” – „рационална наука” - Юбилеен алманах "Научни изследвания" на СА "Д. А. Ценов" - Свищов, т. 6 (16): Българската икономика в европейска перспектива – реалности и предизвикателство. Свищов, Академично издателство “Д. Ценов”, 2006 г. сс. 173-206.

Статии

  1. Yankov, N. The necessity for a different paradigm for economic development - Revista “Amfiteatru Economic”, Academia de studii economice – Bucuresti, 2009, N 23, pp. 189-199.
  2. Янков, Н. Очертаване рамки за бизнеспредприемачество в трансгранични региони. - Бизнесуправление, 2007, кн. 4, с. 20-38.
  3. Yankov, N. Multilevel marketing integration process management. - Revista “Amfiteatru Economic”, Academia de studii economice – Bucuresti, 2007, N 21, pp. 9-18.
  4. Yankov, N. Holistic and strategic thinking regarding large regional systems (The case of Black Sea and Azov Sea basin. - In: Problems and prospects of cooperation between the countries of South-Eastern Europe within the context of Black See economic cooperation and GUUAM. Collection of Scientific Papers, Vol. 1, Donetsk, 2006, pp. 220-226.
  5. Yankov, N. Management and marketing of transborder regional integration process. - Revista “Amfiteatru Economic”, Academia de studii economice – Bucuresti, 2006, N 19, pp. 9-18.
  6. Янков, Н. Оста Велико Търново – Александрия – Свищов – шанс за трансграничен регион от среден клас в-к “Борба”, В. Търново , бр. 4 от 2006
  7. Olson, D., M. Shipley, M. Johnson, P. Dimitrova, Iv. Marchevski, Iv. Stoykov, N. Yankov. Simulation as a pedagogical tool for managerial decision-making in a transition economy. Journal of the Operational Research Society (2006), pp. 1019-1026.
  8. Yankov, N. Integration models for the marketing function. - Economske teme: Procesi integratije u Evropi, vol. II, 2005, god. XLIII, University of Niş, Serbia, pp. 135-144.YU ISSN 0353-8648.
  9. Янков, Н. Концептуалната криза на планирането в България. - Юбилеен алманах “В криза ли е планирането”. Свищов, АИ „Ценов”, 2005, с. 68-77.
  10. Янков, Н. Концепцията за маркетинговата подсистема на системата „ОБЩЕСТВО” - Народностопански архив, 2005, кн. 4, с. 30-37.
  11. Янков, Н. Формиране и маркетинг на кластъри и бизнесмрежи. - Бизнесуправление, 2005, кн. 3, с. 23-45.
  12. Янков, Н. Интегрирана маркетингова стратегия на висшето училище. - Диалог, 2005, бр. 3, с 28-34, http://www.uni-svishtov.bg/dialog/I-MagBg.htm
  13. Yankov, N. For an integrated Black and Azov Sea region (BASR) Concept: marketing and development strategies. - In: Problems and prospects of cooperation between the countries of South-Eastern Europe within the context of Black See economic cooperation and GUUAM, Collection of Scientific Papers, Vol. 1, Svishtov, 2005, pp. 37-42.
  14. Olson, D., M. Johnson, M. Shipley, P. Dimitrova-Davidova, N. Yankov. Soft Systems and System Dynamics to construct a Transition Model. Проблемы нелинейного анализа в инженерных системах. Международный сборник. Казанский государственный технический университет им. А. Н. Топулева (Казанский авиационный институт), Казань, выпуск 3 (24), том 11, 2005, с. 124-137.
  15. Olson, D., M. Johnson, M. Shipley, P. Dimitrova-Davidova, N. Yankov. Soft Systems-Like Development of Information Flows in a Transition Firm. - IFNA-ANS International Journal Problems of nonlinear analysis in engineering systems , No.3 (24), v.11, 2005, pp. 124 - 137.
  16. Yankov, N. Marketing of the Black Sea Economic Cooperation concept and role. - In: Problems and prospects of cooperation between the countries of South-Eastern Europe within the context of Black See economic cooperation and GUUAM. Collection of Scientific Papers, Vol. 1, Svishtov, 2004.
  17. Yankov, N. Подходи за регионално интегриране в страните от Югоизточна Европа. – In: Regionalni razvoj i demografski tokovi balcanskih zemalja, Univerzitet u Nisu, 2004, pp. 37-44.

Научни доклади

  1. 2. Olson, D., M. Shipley, M. Johnson, N. Yankov. , Capturing the high-risk environment of the transition economy in Bulgaria - a simulation-based DSS. Decision Support Systems Volume 42 Issue 4, 2004-2015 (2007), Elsevier Science Publishers B. V. www.informatik.uni-trie 0071
  2. Olson, D., M. Johnson, Y. Li, B. Patrakosol, Z. Qin, M. Shipley, N. Yankov. Evaluation of ERP outsourcing. 2007, Collaborative Colleagues: Elsevier Science Publishers B. V.
  3. Диадите – средство за определяне на икономически асиметрии. - В: Икономически асиметрии в обединена Европа, Юбилейна международна конференция. Свищов, АИ “Ценов”, 2006, с. 102-109.

Учебници и учебни пособия

  1. Янков, Н., П. Горанова. Интегрален маркетинг. Свищов, АИ “Д. Ценов”, 2009. сс. 464
  2. Янков, Н., П. Горанова, Н. Веселинова, Ж. Тананеева. Маркетинг – казуси, ситуации, тестове, задачи. Свищов, АИ “Д. Ценов”, 2009, сс. 176.
  3. Янков, Н., П. Горанова, Н. Веселинова, Ж. Тананеева, Тренинг по стратегиране и планиране. Свищов, АИ „Ценов”, 2007.
  4. Янков, Н., П. Горанова. Маркетинг и маркетингов мениджмънт. Свищов, АИ „Ценов”, 2005.
  5. Янков, Н. Стратегически маркетингов мениджмънт. Учебник за дистанционно обучение по магистърска програма “Маркетинг” на СА “Д. Ценов” – Свищов. Издание на Център за дистанционно и магистърско обучение, Свищов, 2005.
  6. Янков, Н. Бренд мениджмънт. Учебник за дистанционно обучение по магистърска програма “Маркетинг” на СА “Д. Ценов” – Свищов. Издание на Център за дистанционно и магистърско обучение, Свищов, 2005.

Сборници и учебни помагала

  1. Горанова, П. Н. Янков и др. Тренинг по стратегиране и планиране. Свищов, АИ „Ценов”, 2007, (в съавторство с гл.ас. Н. Веселинова и ас. Ж. Тананеева)
  2. Н. Янков, Горанова, П. и др. Тренинг по стратегиране, планиране и маркетинг. Свищов, АИ „Ценов”, 2007, (в съавторство с гл.ас. Н. Веселинова и ас. Ж. Тананеева)
  3. Янков, Н,. Т. Георгиева, Ан. Марчева, Н. Веселинова, В. Димитрова, Р. Йорданов. Работен комплект прогнозиране и планиране, Свищов, АИ ”Ценов”, 2004.